14.10.2012 г., 21:17 ч.

Гадният сън на едно айти 

  Проза » Разкази
1006 0 13
3 мин за четене

 

Преразказ по снимка: http://otkrovenia.com/main.php?action=show&id=289262

 

Гадният сън на едно айти

                Голата мацка се превъртя в графичната платка на видеосъзнанието му, но невронните му кондензатори бяха тотално бластирали и изпаднали в състоянието burnout. В дъното, откъм страната на капачката, с която ги херметизираха fuzz производителите, имаше не просто влакънца и мъх, а нещо наподобяващо една гадна трева, от която някога правеха яки конопени въжета за корабни цели. Въжета, с  които големите скапани кораби се вързваха за кнехтовете на калния гаден порт, покрит с жито, ечемик и още такива неща,  а сега същата трева се използваше за малко по-така цели. Та май затова му се беше влайнарил сутрешният начукан животец – снощи издуха бая от тях и накрая май ги покри с бутилка от онова, дето уж беше бяло, ама танинецът му се чувстваше като на асеновградския, ама от ’69. И сега цялата му памет беше с абсолютно случаен достъп, с многократни прекъсвания и без връщане към основната програма. Субрутината  „екстремални емисиии на жлъчните джусове”  беше тотално зациклила. И айтито беше дежурно по  поделение  „лаватори” от ∞ време.

                Ако си мислите, че айтито е съвсем неадекватно и не знае какво е това ‘69, и му прощавате, защото такива са му пропъртите, не сте прави.  То съвсем не си мислеше за сутри и ками, а за маврудеца (за истинския, за който нашето айти беше  чувало само приказки и си мислеше, че са фантастични разкази). То си мислеше още за  времето и калта на великата млечна ферма, близo до градчето Woodstock, когато бащата и майката на неговите родни производител-архитекти бяха луди по онзи тогава 25-годишен негър с китарата-Jimi, който издуха тази китара и всичко друго на 27 (тогава негър си се казваше негър, и педераст – педераст,  и даже МЛК предрече, че негър ще е президент). Те бяха  луди  и по всичко що беше R&R и цветя с правене на любов.  И я правеха без  war, и двамата по на 16. Та може би затова репродуктираха  малко погрешни производител-архитекти на нашето айти. Та тези, последните,  производител-архитекти, го произведоха и него около  ’87.

                И сега се чудеха как да го накарат да разбере, че голите мацки не са виртуални, и че влакънцата от електролита (който трябваше да е мокър, защото все пак е електролит, ама той не си знае задълженията още от същите тези ’60-те, когато почна да става все по-сух)  на кондензаторите не са трева.  

                Изведнъж се стресна  силно – видеоплатката беше станала много гореща и се опитваше да го хване в яка хватка, като  му подаваше 5 D реалност. Голата мацка от монитора имаше резолюция повече от 1920x1200 и тя все повече се увеличаваше. Измеренията ú в D реалността – също. Започна да го приближава. Обхвана го с крака, хвана го с ръце, почна да шари с тях на място, дето само той си знаеше, че го има, пък то взе да се увеличава неконтролируемо. Тя пък   взе да става все по-топла, все по-топла, гореща – ужас! Вероятно вентилаторът ú се беше повредил и процесорът щеше да гръмне всеки момент. Трябва да я шътдаунне незабавно!  Няма време! Внезапно мълния проби невронния му рам и се сети – кондензаторите! О, Боже! Пробитите, бърнаутнати кондензатори! Бяха стопирали юпиеса и целия вътрешен пауър съплай! А тя го обхвана, погали, целуна на много места, направи някои неща, които се правеха с неконтролируемото му увеличение и той избухна в ужас от невероятната осмоза и дифузия на електролитите – тези електролити не бяха от бърнаутнатите кондензатори! И  всичко това  без пауър съплай!!! О, какъв гаден сън! 

             Ама защо електролитите ги имаше по леглото му и голата мацка беше с толкова висока резюлюция до него, без монитор! Полудяваше! Трябва да иде на лекар! Никога повече трева от бърнаутнати кондензатори. Особено от графична видеоплатка.

 

 Посвещам на всички любители на чистия български език.

Безжичен

©Безжичен

 

 

© Безжичен Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Учуден съм, че тази стара закачка е предизвикала пак някакъв интерес. Благодаря, приятели, че сте надникнали в този текст. Просто се забавлявах с излишните термини, от които не ставаме по-умни и учени... ... А и беше забавно за моите млади колеги, навътре в новите изчислителни (както бих казал аз, леко дефазирания) или ICT технологии(както биха казали тези, на които е посветено това леко шаржиращо писание)...2
  • Йоана, при теб съм на частни уроци
    Съжалявам само, че снимката на Кадир, провокирала текста, вече не е налична...
  • Аз всичко разбрах!
  • Аз лично нищо не разбрах. По точно започнах го, ама на второто изричение спрях. Явно хич не разбирам от чист български!
    Усмивка Безжичен!
  • Благодарение на "случайни"-те, още вчера се почувствах адресат на посвещението, ама не посмях да пиша, че току виж ме застигнал подобен кошмар! Не дай си Боже и да е с мацка, другото как да е, може и да го преживея!
  • Хехехех... само някой да не накара героя да си го преведе на човешки, че ще вземе да му крашне целия процесор
  • типично в безжичен стил! Интересно!
  • Ха-ха!Изкефих се!
  • !
  • На идеален кинескоп, от най-висш клас -(нещо, което не може да постигне нито един сегашен монитор като качество на изображението) и тогава за първи път показаха нормалния широкоекранен формат 16:9 - все пак да не забравяме, че "Филипс" и до ден днешен диктуват патентите в областта на високите технологии на "consumer electronics", макар и (всичко беше за делагатите на Световната административна радиоконференция за мобилните и морските комуникации - една от последните световни административни радиоконференции - след това станаха Световни радиокомуникационни конференции - справка http://www.itu.int/en/Pages/default.aspx).
  • Щом двама творци с интересни хрумвания са го прочели и дори коментирали, аз съм много доволен. Това е просто хрумка, предизвикана от снимката и последващия коментар на Кадир и, разбира се, забавление без всякакви претенции. Никога не съм си падал по полу-фантастичните или иносказателни истории... А за БГ техно-жаргона - разбира се, въпросът е как ще се разбираме за в бъдеще !
    Кадир, за първи път видях HD телевизор през 1992 г. с картина от видео-генератор (е, разбира се беше "Филипс" - никой друг не беше достигнал тази технология, както стана и с радиотелекса (първата гражданска безжична цифрова връзка - 1963, разбира се МОРСКА,каква друга), и с компакт-касетата, ис видеомагнетофона, и с компакт-диска, но нищо не остана при тях впоследствие - бизнес!) !
  • Много яко!
  • Снимката и коментарът на Кадир ме предизвикаха (а, забравих - трябваше да го кажа на чист български език), т.е. ме инспирираха да направя опит за преразказ, а не разказ - просто то е разказано на снимката, а аз го видях и го документирах в дескриптивна графика, сиреч в най-прост текст с букви. That's all на чист български език.
Предложения
: ??:??