9.07.2018 г., 12:06 ч.

Глупчо 

  Проза » Хумористична
417 2 3
2 мин за четене

- Семки ли им хвърляш, ма?

- Хляб.

-Ааа! - Глупчо се запъти към близката будка. - Дай един хляб!

- Нямам хляб. Само закуски - рече продавачът.

- Дай една милинка!

Глупчо купи една суха милинка и я разкъса на големи залци, които разхвърли в краката ми. Надолетяха отнякъде десетки гълъби и вместо да изкълват трохите, направиха още по-голяма мръсотия, късайки с човките от големите залъци на милинката. Това привличаше още и още гълъби. В периферията на пиршеството се подредиха и врабчетата.

- Глей ся кво става! Глей! Глей! Не вярваше, че ще го таправя, нали!

Глупчо се втурна към будката и купи още една милинка. "Ей сега ще изскачат служителите на гарата и ще ни глобят" - помислих си аз.

Дордето се усетя, Глупчо тикна в ръката ми мазните хартии от милинките.

- На да ги хвърлиш! 

Хвърлих ги в кошчето.

- Закъде пътуваш?

Беше се изправил пред мен, а аз го гледах изотдолу, седнала на ниската пейка.

- За София.

- Аааа! Бил съм там! Там служих войник! На, виж че не лъжа! - и извади личната си карта да ми покаже, че бил 67-ми набор. - Ти на колко си?

- Ами и аз на толкова - отговорих, без да му показвам личната си карта.

- Хааа! Значи правилно съм преценил, че си баба! - ухили се той. - Баба си! Баба си! Бабооо!

"На баба ти фърчилото" - казах си наум и погледнах през рамото му.

- Ама тва софиенете са мнооого мръсна работа! Много лоши хора!

- Ти откъде си?

- Аз съм маке! Маке! Маке! Най-арните хора!

Едър, със сплъстена черна коса, тук таме прошарена. Черна риза и черен панталон.

- В колко заминаваш?

- След половин час.

- Ех! Как не дойдох преди един час! Щях да те заведа наблизо. Имам наблизо апартамент!. Докато жената е на работа...

Беше събота.

На езика ми беше да попитам: "А има ли в този апартамент вода? Щото виждам, че не си се къпал!".

Ама си замълчах. 

- Щях да ти дам 20 лева!

- Толкова много?!!!! 

Не схвана иронията. Явно за него 20 лева си е точната тарифа. Извади дебела пачка с двадетсеттолевки. Все едно току що е получил заплата.

- Ти какво работиш?

- Аааа! Няма да ти кажа! Няма да ти кажаааа! Ти защо питаш? - ухили се той. Изобщо, през цялото време се хилеше и пристъпваше от крак на крак. Тръсна се на пейката до мен и аз станах.

- Тук на гарата за 20 лева всяка циганка можа да ми направи каквото поискам!

Озърнах се.Беше към пет, още светло, имаше доста пътници, ама все пак...

- Тръгвам! 

- Ама.... Нали имаше половин час?

...

"Булгар! Булгаар!" - както навремето викаше в банята един негов далечен роднина.

© Павлина Гатева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Все съм си мислела,че има нещо сбъркано в такива...хора. И аз като другите съм попадала на такива. Правилно ти е заглавието и страшна е реалността,че ги има и, че през погледа им света е това, което те виждат.
  • Много актуално, пазете си дъщерите от такива.
    Наистина е родна картинка, защото сега да споделя, че преди време и аз попаднах на такъв, докато чаках на една спирка в Перник, автобуса за Кюстендил. Тоз се появи отнякъде, направо като разгонен нерез, каза че и той бил за същия автобус, взе да се хвали колко пари имал, искал да ме краде в Македония. Хаха. Пак беше лято, пак пот и замазнена коса, следеше ме да сяда до мен в автобуса, преди това ме питаше къде ще слизам, да си призная, направо се изплаших. Мушнах се на седалките до една жена, тоз седна зад мен. Накрая вдигнах врява, хората взеха да се обръщат и онзи се ската.
    Явно там не само нямат бани, ами и жени. Поздрави 🌸.
  • Мила, родна картинка. И не е смешна. Никак.
Предложения
: ??:??