19.03.2017 г., 18:18 ч.  

Гражданско дело № ХХ 

  Проза » Хумористична
618 0 2
7 мин за четене

ГРАЖДАНСКО ДЕЛО №…

Скеч от Генка Богданова

 

ДЕЙСТВАЩИ ЛИЦА:

  1. ИЩЕЦ:  възрастен мъж от село
  2. ОБВИНЯЕМ:  млад мъж
  3. СЪДИЯ
  4. ПРОКУРОР

 

Съдебна зала. Съдията и прокурорът са заели местата си. В единия ъгъл пред масата на съдията седи притеснен ИЩЕЦЪТ – възрастен мъж в селско облекло. В противоположната страна   е  седнал ОБВИНЯЕМИЯТ  друг по-млад мъж с бинтована глава, гипсирана и провесена на бинт дясна ръка и гипсиран до коляното крак. На стола до него е  опряна патерица.

 

СЪДИЯТА:

Откривам гражданско дело № ХХ за нанесени морални и   материални щети на ищеца  Плачко Плачков от село Страдалово от обвиняемия Ташо Мераков. роден в с. Долно Уйно, живущ в град Бобошево.

Моля ищецът и обвиняемият да станат.

 

Ищецът  става прав и стои с наведена глава.  Обвиняемият се изправя с мъка, като се подпира с патерицата.

 

СЪДИЯТА:

Господин прокурор, моля представете обвинителния акт,  съгласно чл. 63, ал. 2 НПК.

 

ПРОКУРОР:

Уважаеми господин  съдия, предявен е иск, с правно основание чл ХХХ, ал.1 и 2 от НПК, от ищеца Плачко Плачков от село Страдалово и е образувано производство против ответника  Ташо Мераков, жител на с. Долно Уйно, за нанесени сериозни морални и физически вреди, изразяващи се в уронване на мъжкото достойнство на ищеца, и като следствие на изживян силен стрес, получен  инфаркт.

Ищецът претендира за парично обезщетение за нанесените му  неимуществени вреди в общ размер на 20,000 лв., заплащане на разноските по делото от обвиняемия и публично порицание на ответника.

Ответникът, редовно призован, се представлява сам и чрез писмени отговори и становища, оспорва иска на ищеца, като твърди, че е жертва на недоразумение и лош късмет, в следствие на което самият той е пострадал и физически, и морално.

 

СЪДИЯТА: Благодаря Ви, господин прокурор! (обръща се към ищеца)

 

Господин Плачков, разкажете какво се случи  на 1 септември тази година и какви са причините за подадената жалба и  последвалия граждански иск срещу ответника Ташо Мераков.

 

ИЩЕЦЪТ: (Върти притеснено каскета си в ръце и с наведени очи  и леко заекващ притеснено разказва)

 

   Ами то тоз резил не е много за разказване, ама щом трябва, срам-не срам ще разкажа. Онзи ден кравата ми се беше разгонила и нали вече си нямаме в селото бик за разплод, доведох я на тукашния бик. Ама то, нали е добитък, уж беше разгонена, пък от обед, че чак до икиндия  бикът я обикаля, докато стане работата. Каталясах от умора, кръстът ми се схвана, докато държах кравата и помагах на бика, пък и много окъснях, затуй  оставих добичето в  двора на един авер от казармата и реших да пренощувам в апартамента на дъщерята.

   Едвам се довлякох до там. Дъщерята много се изненада и гаче малко се притесни, ама  ме посрещна и рече да ме сложи да спя на диванчето в кухнята. Ама като видя на какво дередже съм, съжали ме и ме настани в спалнята си за по-удобно.

   Таман съм се успокоил и заспал,и засънувах  страшен сън. На една ливада сме, аз държа кравата за рогата, а бикът  с мътен от мерак поглед се е засилил към нея. Ама гадината му с гадина, като видя онова  огромно чудо, измуча уплашено, събори ме и хукна като пощръкляла към гората. Бикът се спря изненадан, погледна след нея, а сетне, без да му мисли  много, смени посоката и хукна право към мене… Направо си изкарах  акъла, стиснах очи и се стреснах, плувнал в пот.

   И точно тогава, преди още да съм се осеферил,  в мрачовата някой се стовари отгоре ми, една ръка ме  стисна (ще прощават госпожите в залата) за срамотиите и в същото време  усетих дебели, лигави джуки  да ме бацкат по устата. Още сънен и  разтреперан от изживения на сън кошмар, скочих като ужилен и изревах на умряло. Ама наистина ви казвам – ревнах като на умряло, щото нещо  ма  преряза в гърдите,  стегна ми сърцето като в менгеме и дъхът ми секна от болки. Нататък не помня, щото съм получил инфаркт и едва не умрях заради  ей онзи маскара, дето ми налетя в леглото посред нощ като разгонен бик и едва не ме  орезили на стари години.

   Искам обезщетение  и публично извинение през цялото село, не само заради уплахата и болките, които изтърпях, но и заради прякора, който ми лепнаха на село, като се разбра какво ми се е случило. Сега всички ми се смеят и ми викат „Такования Плачко”

 

СЪДИЯТА: (обръща се към ответника):

 

   Какво ще кажете в своя защита, обвиняеми? Ищецът Ви обвинява в  перверзия, нанесена обида на мъжкото му достойнство  и  предизвикан от Вашите среднощни „подвизи” в спалнята на дъщеря му масивен инфаркт.

 

ОТВЕТНИКЪТ:

 

Госпожо съдия, пледирам за невинност. Самият аз съм жертва на това недоразумение, както и личи от видимото ми състояние. Бях в командировка, но реших да се прибера по-рано и да изненадам приятно любовницата си (дъщерята на ей този караконджул).

 

СЪДИЯТА:

   Моля, без обидни квалификации! Въздържайте емоциите си и се придържайте само към фактите, иначе ще Ви наложа глоба за непристойно поведение.

 

ОТВЕТНИКЪТ:

 

Извинявам се, господин съдия, но само на Вас и на г-н прокурора! Ама точно заради фактите  сега съм в това положение. Факт е, че не звъннах предварително на гаджето си, но исках да я   сюрпризирам, като ѝ подаря една гореща любовна нощ, преди да се прибера у дома си. Имах ключ, тя си живее сама и тъй като до този момент често ѝ гостувах, влязох спокойно в апартамента, разсъблякох се  нетърпеливо и се вмъкнах, изгарящ от страст, под завивките на спалнята... Представете си колко стресиран бях аз, когато вместо  топлото, меко тяло на любовницата си, набарах в тъмното онова кокалесто, противно и вмирисано на оборска тор старче  и  преди да се усетя, страстно впих устни в  напуканите джуки на вонящата му на чесън уста, увенчана с бодлив мустак. На всичко отгоре  изпод мен се разнесе такъв рев, че от страх и изненада се изтървах по малка нужда и паднах от леглото разтреперан от ужас и потрес. Ударих си главата на нещо и замаян от болката и объркан,  изобщо не разбрах  как съм скочил гол  от терасата  на третия етаж и съм се разпльокал  като гнила круша на тротоара срещу нашия блок... точно срещу прозорците на най-голямата клюкарка  в квартала.  И не стига, че пет месеца брах душа  в  ортопедията, прикован с пирони  и разпънат като Исус Христос на разни уреди; не стига, че онази гадна бабушкера – комшийката, ме видяла и повикала  линейката, ами после  разпространила новината светкавично из квартала. Разбира се, жена ми научи за извънбрачната ми връзка с дъщерята на  този дъртак и за среднощния ни екшън и подаде молба за развод. И сякаш това ми беше малко, ами  сега и по дела ме мъкне  и цял чувал пари ми иска това  противно старче. Апелирам, господин Съдия, ако има справедливост на този свят,  отсъдете  и кажете, виновен ли съм, или не?

 

СЪДИЯТА: Хм, сложен казус! Съдът се оттегля за заседание. Моля почитаемите зрители (в случая – читатели) да вземат участие в обсъждането  на  казуса в качеството си на съдебни заседатели и определяне на  съдебното решение.

 

 

                                       

© Генка Богданова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Сега вече е ясно. Харесах!
  • Нали ищецът е възрастен мъж от село? Изглежда последно, преди съдията, не говори ищецът, а ответникът. Малко се пообърках какво става... Сигурно там, като се вземе предвид какво казва, трябва вместо "ИЩЕЦЪТ:", да пише "ОТВЕТНИКЪТ:", нали?
Предложения
: ??:??