21.12.2018 г., 8:52 ч.

Хитър Петър и племенника 

  Проза » Приказки и произведения за деца
669 1 6
1 мин за четене

                                                        
         Един летен ден племенникът на Хитър Петър, който живеел в града, му отишъл на гости. Не били се виждали отдавна, та шегобиецът извадил шишенце с ракия да се почерпят – хем да си направят кефа, хем да се поразговорят по мъжки. Приказвали, каквото приказвали, по някое време племенникът рекъл:
-    Абе, чичо, искам да те питам нещо, та да ме посъветваш що да правя.
-    Ами, Гоше, чичовото, мене ако не питаш, кого другиго?
-    Мисля, чичо, да се оженя. Мома кипра намерих, легнала ми е на сърцето. Ама, едно червейче ме гризе. Не съм сигурен, че ще бъде много вярна. Виждам как все я заглеждат момците, а на нея хубаво и става.
-    А – а – а! Такава ли била работата?! Слушай сега, чичовото, какво на младини ми рече моя дядо. Когато избираш булка, ще гледаш майка ѝ. Каквато е майката, такава ще стане и дъщерята. А пък невярната жена е като инатливото магаре. Колкото и да дърпаш юздите, все ще намери начин да свърне встрани от пътя.
-    Ей -й – й, чичо, ми тя майка ѝ е парясана, щото нейният мъж я хванал с любовник, преди време.
-    Хм, виж ти работа! Кой знай дали дядо ми е бил прав? Ти имай едно наум! Съветът си е съвет, ама животът си е живот.
Все пак племенникът послушал чичо си и не се оженил за момичето.

© Светлан Тонев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Ranrozar.
  • "Крушата не пада по-далече от дървото"...Не всяка народна мъдрост гарантира, че може да е вярна, но Георги повярвал на чичо си Петър!😃
  • Благодаря ти, Patrizzia.
  • Благодаря, LiaNik. Смисълът на изкуството е да предизвиква дискусия. Хубави празници!
  • С Лия. Глупаците се учат от своите грешки, а мъдрите - от грешките на другите.
  • Оценявам по достойнство, защото винаги пишете стегнато и с много вложена мисъл, търсеща нещата от живота. Този път, обаче, не съм съгласна с героите. Може и да казват, че крушата не падала по-далеч от дървото, но пък, зависи, коя ръка я е вдигнала и коя уста захапала. Децата не винаги приличат на родителите си(на близките си също) - те са отделни личности и сами могат да правят изборите си. А който е сляп за истината и търси под вола теле, остава сляп и за лъжата и не намира и под крава - такова.
    Поздрави от мен и хубави и светли празници!
Предложения
: ??:??