3.04.2008 г., 7:57 ч.

Хора, животни и случки: Грозното пате със зелената каска 

  Проза » Хумористична
1980 0 6
1 мин за четене

"Всичко си има поука, стига да знаеш да я намериш."

Луис Карол - "Алиса в страната на чудесата"

Имало едно време едно много грозно пате. То било толкова грозно, че при раждането му, майка му като го видяла, си глътнала езика и умряла. Бащата на патето - Дъртия Паток се оженил за една свиня. Но една нощ, малко след сватбата, Свинята сънувала кошмар и се въртяла в леглото. Без да иска смачкала Дъртия Паток. Така Грозното Пате останало да живее само с мащехата си и доведените си сестри - Кобилата и Кучката...
Един ден Свинята мащеха извикала Грозното Пате и му казала:
- Грозно Пате, ето ти тази кошничка с пиене, занеси я на Чичо си Скрудж да се натряска и да спре да ми звъни по телефона. И понеже ще минеш през гората, ето ти тая зелена каска, да не те лупне някой клон по тиквата...
И така, Грозното Пате със зелената каска тръгнало през гората. Когато навлязла (патето било момиченце)  в най-дълбоката и тъмна част на гората, пред нея изскочило едно джудже.
- Стой на място - викнало джуджето - аз съм джудже талибан и ако не дойдеш да переш гащите на мен и на братята ми, ще те изкормя.
- Моля те, недей... - викнало Патето и тръгнало с джуджето. Когато стигнало в бърлогата на джуджетата си наляла един леген и се приготвила да пере.
- Подай ми кафявите гащи - казала тя на едно от джуджетата.
- Те по принцип са бели - казало джуджето. Като чула това, сърцето на Грозното Пате със зелената каска се свило, то паднало и умряло.
Свинята мащеха затворила трупа на Патето на върха на една висока кула.
- Все пак БСП управляват и трябва да съм подготвена за Глад... - казала тя.
Но един смел принц чул за съдбата на Патето и решил да я спаси. Победил ламята, която пазела кулата (майка ми), качил се до върха и се навел над патето. Нежно я целунал по човката, но патето не помръднало (дълбоко било умряло). Принцът се изправил, вдигнал си шапката и казал:
- Тюх, умряла работа... Ще взема да ида при Пепеляшка.
И така, принцът си тръгнал, оставяйки Грозното Пате със зелената каска да си се разлага...

© Михаил Костов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??