27.01.2011 г., 22:56 ч.

Импресия за устрема 

  Проза » Други
732 0 11
2 мин за четене

 

“Размахвайки тирса, той с екстаз величаеше силния и красивия, аморално триумфиращия живот и го защитаваше срещу всяко съсухрящо въздействие на духа, а същевременно никой не е възхвалявал повече страданието…”

 

Томас Ман

 Из “Философията на Ницше в светлината на нашия опит”

1947 г.

 

         Болката го настървяваше да й се противопоставя и да я надмогва. Мразеше слабостта, а хленченето го отвращаваше. И когато поредната огромна вълна с грохот се разби в озъбената скала под хотелския му прозорец, тя сякаш вля устрема си в него. Той преодоля болките, които изпитваше и се добра до балкона. Отвори вратата, а студеният вихър това и чакаше. Победоносно връхлетя в стаята и обхвана изписаните листове върху масичката, завъртя ги и ги разбърка така, че философът вече трудно би могъл да възстанови труда си. Но мъжът никак не се притесни. Под него чудовищната скалиста паст се надсмиваше над следващата вълна -  клокочеше и грохотно се смесваше с ораторията на зимната виелица. Човекът се почувства отново силен. Усмихна се. Чуваше могъща музика, сякаш изпълнена на орган във величествена катедрала. Дали това не бе божествената мелодия на всепобеждаващите жизнерадост и оптимизъм ?!

Тирс - жезъл

© Росица Танчева Всички права запазени

Авторът е забранил гласуването.
Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Воля за живот и вяра,оптимизъм!Поздрави, Роси!
  • Идейно и динамично! Поздрав, Роси!
  • Допадна ми идеята и използваният речник също е сравнително богат предвид обема на произведението. Заслужава уважение.
  • Респект!
  • Супер!
  • ‎"Падението и гибелта на по- възвишените хора на по-необичайно устроените души обикновено е правилно."
    браво
  • Много силно и въздействащо като допинг!
  • Тази величествена картина за слабия човек щеше да прозвучи като траувен марш, а за силния като божествена всепобеждаваща мелодия на триумфа.
    Поздрави!
  • всепобеждаващите жизнерадост и оптимизъм ?! Това е! Поздрави, Роси!
  • "ако се взираш продължително време в бездната, тя също се взира в тебе"
    и може би е начало на нови страсти и преоткриване на собственото ново "Аз"

    поздравления!!!
Предложения
: ??:??