16.06.2013 г., 10:21 ч.  

Инструкции за съобразително провеждане на протест 

  Проза » Хумористична
514 0 0
3 мин за четене

Поради напрежението около нарастващите протести и недоволството около организацията им, предлагам да се изготвят стриктни указания и графици за успешното им провеждане. Целта на подобно упражнение е, за да не се затруднява движението по улиците в центъра на столицата и за да не се възпрепятства ползотворното ежедневие на обикновения гражданин.

Това улеснение може да се постигне чрез преместването на протестите в нощните часове. По този начин ще се избягват задръствания в пикови часове, а всякакъв шум ще бъде абсолютно забранен. Посмее ли някой, дори да пръдне на глас, то той ще трябва да бъде изгонен от протестиращото единство. Уличните светлини ще работят, както обикновено, затова фенерчетата биха били добра идея – не е нужно трудещите се да бъдат будени с прожектори или пожари. За успешното провеждане на подобен протест, подготовката включва:

-          Плетене на вълнени чорапи, с цел удобство и топлина при изисканото ходене на пръсти, за запазване на тишината и закупуване на достатъчно батерии за фенерчетата.

-          Абсолютно избягване на бобови култури една седмица преди началото на протеста, а като цяло въздържането от храна и тоалетна през цялата му продължителност, заслужава поощряване.

-          Научаване на езика на знаците за ясна и тиха кореспонденция на изискванията. Моля, да се отбележи, препоръчителното избягване на знаци, които включват интензивна употреба на средните ви пръсти – това може да доведе до повече шум и недоволстващи съграждани.

Алтернативно, за елиминиране на неудобствата, правителството трябва да се пренесе извън града, за да могат раздразнените данъкоплатци да крещят и скандират на воля. По селата и без това, ако са останали хора, то сигурно са глухи. Подобно действие дори може да се отрази положително на туризма, като бъдат предлагани нощувки в автентични керпичени къщи срещу 5 лв. на легло от бабички в селото, и домашна ракия за „Лека нощ!” от дядовците, срещу цени по договаряне. В случай, че правителството откаже да подаде оставка и протестите продължат, е възможно да се наблюдават следните положителни явления:

-          Свързване на индивида с природата на по-високо ниво, от необходимото за физическите му нужди.

-          Употреба на природни продукти под формата на добитък и реколта. Надяваме се протестиращите да се погрижат сами за тях, а не да впрягат старците в селата да вършат работата срещу заплащане.

-          Възраждане на селото, като повече от манталитет, вследствие на носталгия по простия живот.

Във всеки един случай гражданите се умоляват да се въздържат от открити трапези, барбекюта и алкохол. При (не)внимание е възможно да подпалят някоя важна сграда или дори човек, а хората се оказват особено запалими.  Също така е важно да се проявяват толерантност и разбиране към съгражданите, които ги мързи да протестират и по-скоро искат да се приберат у дома. Надявам се предложените инструкции да се изпълняват стриктно. Благодаря за вниманието!

 

Disclaimer: Този текст не цели да умаловажи сегашните протести, напълно подкрепям сънародниците си в смелите им действия, дори съм с тях в напълно обоснования гняв. В едно есе на Хенри Бергсон се говори за това, как можем да намерим нещо забавно, ако прекъснем емоционалната си връзка с него в даден момент. Така се почувствах и аз, когато Фейсбук се раздели на две: едната половина, която протестира пламенно срещу действията на правителството, а другата, която протестира срещу протестиращите, понеже не може да се преминава през центъра. Революционни текстове се пишат много, а тази страна на протестите не се коментира обикновено. Затова сметнах, че е мой дълг да напиша този текст. Искам да използвам тази възможност да поздравя тези хиляди българи, които излизат да протестират последните дни. Не се предавайте - вярвайте!
Приключвам, преди това да зазвучи като благодарствено слово на “Оскар”-ите.

© Хелене Костадинова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??