15.08.2009 г., 19:37 ч.

из Записки от кръчмата - Правила, изключения и техните причини 

  Проза » Разкази
586 0 1
1 мин за четене

- Ти добър вълк ли си, Но Щен Вълк? - попита една вечер Кух Че Реп.
- Добър съм в това да бъда вълк - отговори му вълкът.
- Ахам - кимна премъдрият и обръщайки се към Ко Та Рак, продължи да пита: - А ти, Ко?
- Аз не съм толкова добър в това да бъда вълк - сви рамене котакът.
- Ахаам - проточи Реп. - Ами ти, Сянка?
- Какво аз? - сепна се запитаният, който нещо се бе отвеял за момент и не следеше разговора.
- Ти искаш ли още пържени зеленчуци? - попита го Кух Че Реп.
- Да - кимна сянката и подавайки чинията си, добави: - Благодаря!
- Ахааам - отново проточи премъдрият, докато му сипваше с голямата лъжица. - Гар Ван?
- И аз искам още една порция - подаде му чинията си сенчестата. - Благодаря...
...
- Та? - попита Черната Пантера Ра, след като проследи разговора на другите.
- Няма правила без изключения, а няма изключения без причина - каза Дърт Пън, а след кратък размисъл добави: - И, както всички знаем, нищо не става без причина, просто не винаги знаем каква е тя.
- Тоест? - въпросително повдигна вежда пантерата.
- Тоест - разясни ù Кух Че Реп. - Разбирайки причините за причините, ще можем да използваме изключенията, за да заобикаляме правилата... нали така, колега Пън?
- Точно така - безметежно се съгласи с него Дърт Пън и си бодна пържен зеленчук.
- А каква беше причината за предишните ти въпроси? - обърна се към Кух Че Реп котакът.
- Едно изключение - отговори му премъдрият.

© Стоян Вихронрав Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??