23.03.2022 г., 10:04 ч.

Изкуственият интелект 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи
359 3 4
2 мин за четене

И ето – така, драги студенти, последната сесия на ООН приема логичното решение: да пренебрегне всякакви субективни човешки мисли, мнения и решения. Да излезе от хаоса на личното, да потърси общото, обективното, полезното от всякаква гледна точка…

Така се е стигнало до знаменитото последно постановление на представителите на държавите и изобщо на човечеството.

Учените предоставят последните си разработки, дори военните се отказват от тайните, а изобретателите даряват откритията си безвъзмездно…

И е създаден Изкуственият интелект, неголям по обем, но с огромна вместимост, технологичен Мозък. Който получава информация отвред, обработва я и взема решенията за живота на хората…

В началото е имало недоволни, но скоро Мозъкът разкрива всички конспирации, посочва виновниците и изпълнителите от съответните служби почистват обществото от вредните егоистични и самоуверени интелектуални терористи.

Днес сами знаете как е. Много по-леко, много по-удобно, много по-подредено. Мозъкът обработва мигновено информацията, взема решенията, носи отговорността за тях. Но досега проблеми не е имало. Защото всичко, което Той нареди, е изключително правилно и полезно…

хххх

Дребният куцукащ човечец показа пропуска си на охраната – въпреки че всички го познаваха, влезе през тройната бронирана врата и се запъти към работното си място в дъното на мазето.

Нямаше прозорче, но пък въздухът на отделената му малка стая се прочистваше всеки ден. А и никой не го безспокоеше – кой пък от висшите, че и низши началници, ще се завира в тъмнината при някакъв си обслужващ персонал…

Огледа внимателно базовия фундамент на апаратурата. Почисти прахта, обра няколко незнайно отде появили се мушички, размята две нови паяжини, смаза основата – неизвестно защо, но щом има метал, трябва и масло…

После внимателно изтегли от почти невидимия процеп тънкия диск. Беше го открил отдавна, отначало се изненада, после се подсмихна зловещо. Сега ще види това човечество!

В училище му пишеха все тройки, момичетата не го харесваха, момчетата го биеха, на работа го взеха след много молби и то…

Като обслужващ персонал…

Тънкият диск влезе в преносимия му компютър. Той се зачете – документи за дребен проблем относно разположението на междузвездните станции в района на Юпитер.

Натрака набързо решението, върна диска обратно. Изтегли втория…

Изкуствен интелект, а…

Пък може и естествен…

Важна е вярата в Него…

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??