24.10.2022 г., 10:04 ч.

 Изкуственият разум 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи
282 4 12
Произведение от няколко части
2 мин за четене

Щастлив свят… Демокрация… Свобода на личността…

Повтори си отново мантрите и за миг застина на края на леглото.

Но Изкуственият разум не губеше време. Веднага постанови: обличай се, новите дрехи са върху облегалката на стола, среши се, тръгвай за работа…

Хрумна му да погледне към леглото, където нощната жена очакваше нейният Изкуствен разум да реши накъде да отива, обаче неговият Изкуствен разум светкавично прецени, че няма нужда. Кой знае кога и дали изобщо ще се срещнат, защо да губи ценно време заради някакви анахронични помисли и любувания? Обясни му – нощни жени много, не си заслужават губените ценни секунди…

Изглежда, нейният Изкуствен разум й пошепна същото, та тя дори не го погледна. Защо да товари крехката женска памет с ненужни спомени?

Изкуственият разум включи на първа и започна да му преговаря задачите за деня. Сетне завъртя преговор върху новото занимание – завъртането на болт № 345, условности, процедура, последствия…

На улицата Изкуственият разум го подсети, че е гладен. Нямаше време за закуска, пък и приготвянето на храна за временната посетителка означаваше нещо… Какво точно – не се сети, а и Изкуственият разум не пожела да задълбава чак толкова. Излишни интелектуални усилия не се препоръчваха и ценяха…

Погледът му се насочи към спирката на обществения транспорт. По-точно – Изкуственият разум му напомни, че трябва да погледне натам. След което му подсказа: идва нужната машина, да побърза…

Вътре беше почти пълно, но цареше абсолютна тишина. Всички бяха заети – внимателно възприемаха съветите и заповедите на Изкуствените си разуми, а някои преговаряха под контрола му какво трябва да направят днес…

Наистина, сред хората имаше няколко стройни, красиви момичета, обаче никой не ги поглеждаше. Изкуствените разуми не толерираха подобни вредни отклонения от предначертаните цели и задачи…

А неговият Изкуствен разум нареди: слизане. Пристигна…

Навият ден вървеше щастливо по необходимия маршрут. Още един ден от щастливото човешко бъдеще на демокрацията, в ерата на свободната личност…

 

Заповядайте при блога ми - неприлични и неправилни мнения - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

 

 

» следваща част...

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Прочетох още вчера. Не написах коментар, защото ми се видя абсурден този интелект. Аз съм емоционален човек и такъв "съвършен" свят без емоции не приемам. И щастлив свят, и свобода са неща, които човек чувства в определен момент на живота си, а в следващия - не! Вечни неща в тази ни плът няма.
  • Наде 🤣
  • Ех, рай! А то - мислиш, терзаеш се, стихове пишеш...
  • Благодаря, Елке, Красе, Пепи!
  • С помощта на изкуствения разум и липсата на какъвто и да е разум при немалко човешки индивиди се дава възможност някои от тях да придобият поне мъничко човешки вид.
  • Нито е щастливо, нито е бъдеще, нито е демокрация, и за човешко може да се спори...абе оплескал си последния ред и това е ...
  • Контролиран свят! Бъдещето...
  • Благодаря, Миночка, Тоти!
  • Много добре си се справил с изкуствения разум! Браво!
  • Харесвам фантастиката, когато е написана добре
    и когато има какво да каже.
    Поздрави! Успех!
  • Благодаря, Младене!
  • Оригинално и качествено. Поздравление, Георги!
Предложения
: ??:??