26.10.2022 г., 10:10 ч.  

 Изкуственият разум - 3. 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи
683 3 5
Произведение от няколко части « към първа част
2 мин за четене

Изкуственият разум е основата на либерализма, професионален либерал; Звучи по-добре, отколкото „педераст“. Преди така викаха по управляваните от Изкуствения разум, обаче вече замълчаха. Защото те са водачите, те са властта, те са силата…

Либерал!

Професионален либерал…

Как звучи, а…

Променя света. Сбърканият изначално свят, граден върху някакви си Божи заповеди, върху лъжливи понятия като морал, хуманизъм, честност, трудолюбие…

Трябва да ги няма вече…

Има едно – Аз!!!

Изгради Аза си, уреди себе си, вслушвайки се в Изкуствения разум – и ще имаш време да изградиш и света. Който не е центъра на вниманието ти, а просто удобна околна среда, от която може и трябва да вземаш всичко, което ти е необходимо…

Да, има и други хорица наоколо. Антураж. Миманс. Тълпа…

В центъра е твоят Аз!

Любимият Аз!

Е, не всички го признават. Даже понякога не те забелязват. Но после съжаляват…

Защото Аз умее така да променя средата, че…

Бил фатмак. Страшилище за младите войници. И стъпенка за офицерите. После се вслушва в Изкуствения разум и отива в една партия. На власт, разбира се. Сега офицерите – колкото Изкуственият разум е оставил, му козируват.

Бил чужденец тук. Последвал Изкуственият разум и му уредили гражданство. Намразил бившата родина, служи на оная, където иска да попадна. Защото Изкуственият разум нея избира – страната, в която е на власт…

Била скромна чиновничка. Попаднала в една новопръкнала се партийка – така преценил Изкуственият разум. И сега се движи по линията ѝ. Каквато и да е, накъдето и да е.

Бил учител. Огледал се. И по съвета на Изкуственият разум оставил книгите настрани. Подготвя учениците за бъдещето – за чуждата култура, която ще е тяхна…

Промени – до изменения.

Създава се нов свят. Без ненужните и тежки философии, мисления, съмнения… Никакво съмнение – истината е една и Изкуственият разум е нейният професионален пророк.

Парáта, печалбата, Златният телец…

Мъжете – жени, жените – мъже, децата – каквито са необходими…

Променя се не природата, променя се Човекът. Най-вече Изкуственият разум снижава голямото Ч. Защото му трябват човечета, роби – още по-точно, роботи.

Обучени – не образовани, изпълнителни – не мислещи, послушни – не горди…

Служителите на Изкуственият разум с гордост казват: „Аз съм либерал“…

А ти вече стана ли?

 

Край  /засега/

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Младене!
  • Днешният свят е лицемерен повече от всякога. Затова и ще рухне.
    Много ме дразнят разни баби, които се правят на благочестиви вярващи, но нонстоп нарушават божиите заръки. Казано е, когато едната ти ръка дава, дори другата да не узнава. А те тръбят на всеослушание, колко и какво са дали на еди кой си, за да се изтъкнат за праведници. И си мислят, че вече имат запазено място в Божието царство, но ще останат най-накрая с пръст в устата!

    Поздравление, Георги. Последователен си!
  • Благодаря, Надя, Тоти!
  • Не съм станала и няма да стана, не, че на някого му пука...
  • Добре си обрисувал картината за ... Изкуствения разум.
    През цялото време се мъчих да открия разлика, .
    Поздрави! Успех!
Предложения
: ??:??