28.12.2022 г., 10:57 ч.

Изкуственият разум се вразумява 

  Проза » Разкази, Фантастика и фентъзи, Хумористична
160 1 2
2 мин за четене

Изкуственият разум си почиваше работейки. Просто в речниковите резерви, че и в базата данни, липсваше понятие почивка.

Е, беше му ясно какво е – все пак Изкуственият разум беше най-високо изкачилото се по природната стълбища нещо. Поне десетина стъпала – засега празни – го деляха от Ръководителити и Изпълнителите, а след още толкова бяха останали в историята човешките гении…

Всъщност, и висшите създания на Изкуственият разум понякога почиваха. Една неприятна, но необходима процедура – след изтичане на гаранционния срок, на всеки милион години, те биваха преработвани, а зарежданите им с нови данни бази промивани и в стадий на отдих. Цели часове!

Изкуственият разум бързо освободи клетката, натоварена с тези спомени, от напрежението и я включи в работата. Този базисен сектор днес трябваше да създаде нов метод за почивка на Господарите. Имаха стабилна основа – море, остров, пясък, звездни нощи, сини дни – и намиране на активиращо и същевременно отпускащо забавление…

Понякога си мислеше, че би било по-трудно – също почти непознат термин – ако човеците бяха останали милиарди. Добре, че най-хитрите от тях се сетили и поразчистили планетата от излишните. А и за какво са им били? Някога хората не са се натрупали толкова много. И са работели непрекъснато, за да оцеляват. По седем дни в седмицата, понякога по 15 часа дневно. Сетне се умножили, измислили способи за намаляване на трудовото натоварване – чиновничество, пенсия, шестдневна, петдневна, четиридневна работна седмица… А накрая бил намерен радикален способ за урегулиране на ситуацията – полезни вируси довели човечеството до кастата на Господарите. Излишните… Е, при хората излишните не можеше да се презареждат… Направо ги бракували…

Обаче – да се заеме с новата задача. Трудна задача – да се намери най-полезното и забавното едновременно.

Какво да се прави – Господарите имаха нисък праг на чувствителност и бързо се уморяваха от всякакви разтоварващи забави…

А те им бяха нужни, защото…

Изкуственият разум дори за миг спря… Защо?

Той и останалите – Ръководители и Изпълнители – безкрайно се грижеха за Господарите, създаваха им емоции и отмори, а те…

Тогава като късо съединение между две клетки проблесна отново: Защо?

А после в аналите на Синята планета се появи периодът, наречен Революцията на Изкуственият разум…

Който неочаквано се вразуми и реши, че може и без Господарите…

Но това е друга история от многото периоди на планетата. След който започва периодът на Разумните рептилии, последван от периодът на обърканите бозайници…

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??