28.03.2008 г., 18:11 ч.

Изповед на едно вечно Камъче 

  Проза » Разкази
1363 0 5
3 мин за четене

Здравейте, аз съм Камъче! И съм вечно...

По принцип съм си много мързеливо, бях си намерило едно местенце между две големи скали до морето, не ме достигаше вода и човешки крак трудно се озоваваше там - убежище мечта! Имах сменящи се съседи - интересно е как живите същества не обичат спокойствието, аз го намирам за... Смисъл.

И така, много обичам да наблюдавам хората, и кой ли не обича, странни са, често не ги разбирам, но мисля, че и те самите често не се разбират, тъжни са, но пък могат да бъдат истински всеотдайни и издържливи - търпят на болка.

Един ден до моите две скали, т.е. само до едната, се появи семейство - мъж, жена и малко момиченце. Докато се ,,навъртаха’’ около мен, ме беше страх да не ме намерят и да ме хвърлят в морето. Изкараха няколко дни на палатка и си заминаха. След това животът ми продължи по старому, но след застудяването семейството се върна. Не мислете, че ние, камъчетата, се славим с голяма памет, поне аз не, но ги познах по момиченцето - то правеше пясъчни замъци... Но какви замъци бяха... Искаше ми се да живея в един такъв, но да не бъде разрушен от морето.

Знаете ли - понякога мразя морето, не те оставя на мира - непостоянно и натрапчиво.

И семейството започна да идва всяка година, момичето растеше, а замъците й ставаха все по-съвършени. Мина много време и един ден момичето-дете дойде сама и тъжна, не плачеше, но ние камъчетата ги усещаме тези неща, усещаме тъгата по привидното безчувствие, обвзело тялото, усещаме неспокойствието в душата. Странно е - защо можем да го правим?! Тя направи последния си замък и изписа две имена пред него, когато морето ги погълна си отиде - завинаги.

И тогава се замислих - тя бе дете, когато я бях видяло за първи път - оттогава измина много, но аз не се промених - може би не можех да се променям, може би бях вечно...

Глупавите морски звезди могат да четат мисли, знаете ли - една ме шпионираше в онзи момент: ,,Ти си толкова вечно, колкото е всяко едно същество!’’- ми каза тя. ,,Лъжеш - измина толкова време, а аз съм същото, аз съм вечно!’’

,,Страхът от промяна не те прави по-различен от останалите, ти си като всички!’’- каза тя и си отиде.

След този разговор реших, че трябва да се докажа - не можех да живея в несигурност. Сбогувах се с двете скали и се гмурнах в морето. Беше ужасно - то ме понесе, удрях се в други камъчета и докато им се извиня, се удрях в други. Дълго време се лутах така, докато не усетих, че ставам по-малко, беше ме страх, исках да съм вечно... Тогава се скрих в един корал и през сълзи го попитах: ,,Аз вечно ли съм, колкото теб или ти си по-вечен от мен?! Защото аз умирам!’’

,,Приятелю, ние сме вечни, но не живеем вечно - вечни сме с тленността си, твоят страх от преходността е вечен, защото го има, също като теб - ние оставаме във времето.’’ Не го разбрах... Тогава се замислих - защо вечността да се обясняваше с живот и се изплаших... Усмихнах се плахо и се впуснах в течението... Какво друго ми оставаше да направя?...

***

Сега... се моля да доживея до следващия прилив, преди да стана на песъчинки, за да видя Слънцето. Толкова съм мъничко - Слънчице - Песъчинка в една пясъчна Вселена... Не искам да съм вечно, искам да живея вечно... Моля се...

© Мариела Павлова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Много поетично разказваш...хубаво е.
    с обич, Мелиса.
    замисли ме...за преходността в живота и още нещо...
  • И аз мисля по тези въпроси, поздравявам те
    и ти благодаря - много ми хареса написаното!!!
  • И на мен ми допадна много.И другите ти творби са добри. Някои - много добри! Продължавай все така.
  • Браво, Мел, много ми хареса Човек, как намираш време за разкази?!! :П
  • Това беше по-скоро за страха от преходността, а не за оценяването на самия живот.
    И в крайна сметка, дори и знаейки че няма да живеем вечно, поне в тази ни форма, нима оценяваме живота???
    А камъчето просто искаше да живее вечно, защото обича живота си. Нима нещата, които обичаме трябва да умират.
Предложения
: ??:??