6.03.2023 г., 10:35 ч.

Извън дрямката 

  Проза » Други
384 2 10
4 мин за четене

Геният Ботев е описал комай постоянното състояние на народа ни: „Приятно нещо е да има човек топла соба, самун хляб, парче сланина и няколко глави праз лук, пък да легне и да мисли, или да спи и да сънува. Приятно е, но да има и една от тия две болести: или млада жена, или стар ревматизъм; лежиш, лежиш… а въображението ти като у арапин, силно и остро като тюмбекия - тюмбекия, която е крайно полезна за краставите народи, - пламенно и възвишено като дим. Дим, дим! под който ние българите така сладко спим. Мислиш, мислиш, пък се попротегнеш като философ, прозевнеш се като дипломатин, почешеш се в тила като политик и ако ти позволи жената или ревматизмът да заспиш, то спиш като Крали Марка.“

Вечна класика, вечен манталитет…

хххх

Отново майцепродавците  решиха да оцветят и озвучат празника с естествените си нужди. Отново завиха бесните псета – да се отмени 3 март!

Щото, видите ли, Русия само ни пречела, ние сами сме щели да се освободим…

И не искат да разберат – без 3 март нямаше да има Санстефанска България. Резултатът щеше да е Берлинският – Северна България и София. Другото нямаше да го има…

Но това не вълнува дьонметата. Кириакстефчовците са били добре под турско, сега са добре под американско…

И скоро ще учат децата, че конницата на Къстър минала Атлантика и ни освободила, а сега демократизира…

хххх

Зеленски поискал от американците „да пратят синовете и дъщерите си да се бият в защита на евроатлантическите ценности“…

С което предизвикал, разбира се, възмущение зад океана. Те му плащат, та украинците да мрат заради интересите им, а той…

И защо дъщерите? Да, бе – равенство, джендърство, ама… Защо, например, не вика гейовете? Нали са борци за права – ей им пушки, да вървят и се бият?

Впрочем, някой някога ще формулира ли тия „евроатлантически ценности“?

хххх

От Сун Дзъ насам е ясно – целта на войната е унищожението на противниковата армия, а не завладяването на територии. Наполеон и Хитлер стигнаха до Москва, а краят някои го помним…

Украинците и руснаците в армията на нацистите намаляват. Физически и фактически…

Оцеляват тези, които бягат от територията, наричана Украйна…

Ловят ги в прибалтийските държавички, в Полша, в Молдавия – и ги връщат на смърт…

Първо, трябва да си голям идиот, та да не си изчезнал още преди година. Нещата бяха ясни.

Второ – умните бягат в Русия. Там никой не ги търси, никой не ги връща. Официално над 2 000 000 украинци са там, реално се говори за близо 5 000 000…

Да са живи и здрави! Все някой  трябва да възстановява рухващата територия, нали?

хххх

В Милано, Ню Йорк, Париж, Лондон музикалните сезони се откриват с Чайковски, Рахманинов, Мусоргски…

УжасТ!

Удар срещу цивилизацията…

хххх

Да се смееш ли… От телевизора: „…избори в Естония, един от най-силните съюзници на Украйна…“

Горките украинци…

хххх

Блинкен разказа как срещнал в коридора пред тоалетните Лавров и му се скарал, че не приключват войната в Украйна. Освен това поискал Русия да се върне в договорите, които временно отказа…

Ама така е – американците налагат своите закони по света и изискват всички да ги спазват. Виж, чужди закони американците не признават.

Всъщност, не признават и собствените си – те са над тези дребни неща…

Само дето Блинкен не казва какво отговорил Лавров.

Хем е непреводимо, хем е нецензурно…

хххх

 Американците се похвалиха, че отправили строго предупреждение срещу Китай – да не снабдява Русия с дрнове или каквото и да е въоръжение. Иначе ще се окаже участник във войната…

Предупреждението одобрили Германия Великобритания, Франция, Полша…

Ще цитирам един американски професор по политология – Джон Мършаймър: „Карат ни да избираме между диктатура и лицемерие“…

 

 

 

Поредица неправилни възгледи, каквито няма да откриете в правилните медии - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Дочке, Метроном!
  • Така си е Ботев и днес е актуален... Напук на евроатлантиците
  • Аз познавам някои (не един и двама) които избягаха при ''свободата'' на запад, понеже това дето го имаха им се видя ''незадоволително'' и сега са постоянно в дългове. Обаждат се на близките си в България и ги молят за помощ. Пък между другото споделят, че и там май ''свободата'' нещо била в криза.
    П.П. Пепи, пий ракията без салата. Пък проблема с дистанционното е световен проблем номер 1 на 21-век.
    А в САЩ да си купиш бира, може да ти се наложи да отскочиш на стотина километра набързо.
  • Метроном (Крив Кривак) - диктатура е да се довлечеш от работа скапан, с 5 пазарски чанти, асансьорът не работи, салатата да не е готова, мачът започва, а детето е забутало някъде дистанционното
  • А кой определя какво е ''диктатура''.
    Щото, според мен ''диктатура'' произлиза (би трябвало) от ''диктат''.
    Добре, че сега няма диктат - медиите са обективни и свободни. Обективно представят новините, обективни анализатори обясняват от екрана кое е черно и кое бяло, представят се свободно всички гледни точки, политиците ни са свободни и независими... никакъв диктат няма.
    Тя ''диктатурата'' е същото като ''свободата'' - ветровете определят, що е то диктатура и що е свобода.
  • Румъния се пребори за марката "Добруджанска баница" в ЕС
    https://euronewsbulgaria.com › news › rumuniya-se-pre...
    преди 7 часа — Добруджанската баница“ ще бъде регистрирана като защитен географски продукт на Румъния, а не на България. Стъпките за европейско признаване...

    И шопската салата, че дори и македонците Господ ни откраднаха... Толкова за малко беше българин
  • Благодаря, Красе!
  • Класика в жанра... и всички други са виновни - един те окрал, друг те ..., а нямаш собствена позиция и отпора, па и не знаеш какво искаш, а ако знаеш какво, не знаеш как, но като пишеш до Господ всеки ден се надяваш свисше да ти дойде; е - не доде ... абе трябва си ново Освобождение, явно, щом така бързо се забравя историята,... да се извинят руснаците на турците и да приключи драмата - не е моя мисъл... а украинци с руски паспорти бягат в Канада... относно края на твоето произведение - лицемерие, разбира се - имаш повече свобода, отколкото при диктатурата. Поздравления, Генек!
  • Благодаря, Пепи!
    Политическата зима продължава и днес...
  • „Смешен плач“ или „Политическа зима“? Имам някакъв спомен за "Политическа зима", зимата като метафора на летаргията: летаргия при хората. А „Смешен плач“ с истеричен смях. А са писани преди около 150 г. Къде сме сега?
Предложения
: ??:??