22.12.2011 г., 21:57 ч.

Живот... 

  Проза
1007 0 29
1 мин за четене

- Скапан свят... Да... Ще кажеш, че аз съм си го създал такъв, но не е така. Блъскам като идиот за жълти стотинки и изобщо не му се вижда краят. До болка ми е омръзнало всичко. Празници! Какво са това? Не ги виждам... Но виждам плачещите, че нямат, как се веселят. Защо изобщо съм тук?

- Искам да ти помогна, но съм безсилна...

- Знам. Но знаеш ли кое ме тревожи повече...

- Кое?

- Че ако увия въжето около врата си, може и да не се спася. Там, в мрака, да е още по лошо... Защо? Какво съм сторил? Може би не съм опитал достатъчно или просто такъв е животът ми... Често се питам дали с всички е така. Да изпитват такова ужасяващо разочарование от живота или аз съм прекалено слаб, за да се справя. Боли, боли и не спира да боли. Даже въздухът ми горчи... Не мога да се порадвам на детето си, защото ще дойде ден, в който ще каже: ,,Ей, старче, ти даже не си опитал да ми създадеш нужните условия за живот!'' Какво ще му кажа тогава? ,,Съжалявам, дете мое. Опитах, но не можах'' Мачка ме тази несправедлива реалност, а не искам да стана нито убиец, нито крадец. Защо ли добрите страдат най-много? Лицемерие! Само това виждам... Даже в сутришните часове ще видиш как са надянали маските си всички и вежливо ще те поздравят. Ох, присвива ме нещо в гърдите. Малкият очаква подарък, а аз - още да получа скапаната си заплата. Жена, ще умра млад, да знаеш! Жал ми е как ще се справяте без мен. Трябва да сме силни... Откъде да ги заредя тези сили, като всичко, което погледна, ме убива по малко. Виж, очите ти кървят... Защото сълзите свършиха. Знам, тежи ти и на теб да ме търпиш... Понякога се чудя как не си ме оставила още??? Поне чувството обич разбирам. Ти си моята светлинка... ти и малкото ни детенце... Дар божи сте ми от Всевишния... Ако ви нямах, празен щеше да е това скапано съдържание живот. И после му кажи, че това са празници... Прости ми, Боже, че съм неблагодарен! Обичам те, мила! Реши какво можем да му вземем за подарък, пък аз все ще измисля откъде да намеря пари... Пресъхна ми отново гърлото и нещо ме стяга около врата. Уф...

Весела Коледа!

© Елeна Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря на всички!
  • !!!
  • Ленка не знам какво да кажа толкова е истинско и познато !Преживях болката с цялото си същество !Жестока действителност !Затова аз написах -Бъди -за да дам кураж на хора изпаднали в такова състояние на духа -безпътно!Искам да се зарадвате малко ,като споделяте всичко това и ви олекне!Прегръдки мила!Нека има много светлина и топлина от сега нататък в житейския ви път!
  • Много хубаво написано! За съжаление, пълно с толкова истина! Хубави празници, Ели!
  • Благодаря за коментара,Елена!
    А това тук, си го написала великолепно! Такава е всъщност действителността за повечето от нас...."Живот ли бе да го опишеш"...
    Само едно не мога да разбера: защо някои хора си мислят,че трябва само за хубавите неща да пишем? Животът е изтъкан и от хубави, и от трудни моменти. Може би им трябват повече сетива,за да го разберат...знам ли...
    Поздравления за разказа,Ели! Пиши, каквото сърцето ти диктува! И весели празници!
  • Честита Коледа и весела Нова година!
  • MariaNATO (Мария Николова)Весела Коледа, Мария! След триста Коледи няма да сме сред живите за да го разберем... Но мисля, че не преча на никой с писането си... пък и всеки има право на мнение...
  • Поздравления!
  • Честито Рождество Христово,Елена!!!
    Всеки има своите трудни мигове в живота си,но когато има някой до теб е много по-лесно да се справиш!!!
    И трябва да не се предаваш ,а да търсиш пътя!!!
    Той винаги се открива пред нас!!!
    Пожелавам ти весели празници!!!
  • Честито Рождество!Такъв е живота-ние задаваме въпроси, а той не ни отговаря.Сами трябва да намерим верните отговори.
  • Тъжна реалност...
    Въпреки всичко, да надмогнем мъката - честито Рождество Христово, Ели!
  • Тъжен, но реалистичен разказ. Мила Елена, пожелавам ти весели празници, последвани от една благодатна, успешна и щастлива Нова година
  • За съжаление, това е животът ни тук и сега!
    Дано Коледните чудеса да го променят!!!
    Въпреки всичко , Ели, ти пожелам светли празници!
  • И все пак честита Коледа и хубава нова година, Ели!
  • Ех,Ели,за много хора Коледа е това, което си написала.
    Тъжно е,но нека да вярваме,да се надяваме,да се молим за по–добри дни!
    Щастлива Коледа!!!
  • Мамма миа...
    И все пак Весели празници,мила!
  • !!!...
  • Животът продължава, Елена...
    хубав, или лош...
    ще се живее!!!

    весели празници ти желая...от сърце!
  • " Ти си моята светлинка... ти и малкото ни детенце." Ето това са нещата, които ни правят живота поносим - семейството. Весели празници, Ели! Здраве и щастие в домът ти!
  • Тъжно, Ели! Замисли ме...
    Поздравления и весели празници!
  • И аз така - уффф...
    но на теб усмихнати празници
    Прегръщам те, Ели!
  • Стисна ме за гърлото, Ели...Все пак светла и чиста Коледа!
  • Ели, такъв е живота. На теб късмет и Весела Коледа !
  • Наистина боли...!
  • Ох! Весела Коледа, Ели! Харесах - искрено и топло!
  • Ели, колкото повече искаме - толкова по-несправедлив е животът, нали... Поздравления за силния разказ!
  • Животът - непрестанно балансиране по ръба...
    Празникът е вътрешното ликуване и не е хубаво да бъде помрачен от външни обстоятелства. Кога ли е било лесно?! Нали за това го живеем този живот...
    Светло Рождество, Ели!
  • Живот, живот, скапан живот...
Предложения
: ??:??