12.09.2019 г., 22:27 ч.

 Живот под наем 1 

  Проза » Разкази
513 1 8
Произведение от няколко части
3 мин за четене


1.
- Ето ти снимка от видеозона. Бебето се развива чудесно! Вече трябва да се подготвяме, че скоро семейството ни ще се увеличи – весело каза Ана Чолакова и обгърна с длани наедрелия си корем.
Странно обаче, мъжът й не показа никакви признаци на радост.
- Много хубаво, но аз пък имам лоша новина – отвърна съпругът й Емил и очите му издаваха тревога.
- Защо? Какво има? – плахо попита Ана.
Емил седна на дивана и явно търсеше подходящите думи. Накрая каза:
- Днес ходих да платя наема на апартамента и хазяинът ми съобщи, че щели да го продават. До един месец трябва да се изнесем.
- Но ние сме наели необзаведен апартамент! Това означава да разглобяваме и пренасяме мебели! За бога, аз съм бременна и всеки момент ще раждам! – почти крещеше Ана.
- Ясно е, че не е най-подходящият момент, но апартаментът си е на Борислав, ще прави каквото си иска, спазил е едномесечното предизвестие по договор – каза Емил, като кършеше ръце.
Ана мълчеше, стискаше и хапеше устни. Изведнъж повдигна брадичка и промълви:
- Нали знаеш, всеки, който ме ядоса, си плаща! 
Емил се втренчи стреснато в жена си, защото знаеше значението на казаното.

2.
Френцов слушаше и не можеше да повярва, че това са думи на неговия приятел комисар Тодоров.
- Не ми казвай, че вярваш в магии и вещици! – каза с насмешка той.
- Не вярвам, обаче има нещо гнило в цялата работа – отвърна Тодоров.
Сутринта Френцов беше прочел във вестника, че известният местен търговски предприемач Борислав Сапунджиев е починал. Както се разхождал по улицата, паднало парче от някаква тераса и го убило на място. Сега Тодоров му се обаждаше по този повод. Някаква съседка на починалия му казала, че всичко е дело на квартирантката. Смятали я за вещица.
- Всичко говори за нещастен случай, няма никакви признаци да става въпрос за престъпление. Първоначално не обърнах внимание на думите на съседката, но когато се прибрах в участъка, нещо ме глождеше отвътре. Реших да проверя тази наемателка и разбрах доста любопитни неща.
В тийнейджърските й години се скарали с най-добрата й приятелка заради някакво момче. След няколко дни една кола блъснала приятелката й и тя останала инвалид за цял живот. Наемателката Ана Чолакова е била разпитвана по случая, но не е била пряко свързана с него.
След години постъпила на работа във фабриката за четки в Михайлово, но била съкратена. Два дни по-късно фабриката изгоряла. Установен е проблем с електроинсталацията. Ана Чолакова също е била разпитвана, заедно с всички останали служители, без да е била заподозряна в нищо.
Наскоро е починала нейна братовчедка. Имало е разследване, но то не е установило нищо нередно. Смъртта е определена като естествена, въпреки, че жената е била тридесетгодишна и без сериозни заболявания. Интересното в случая е, че един месец по-рано получила наследство от някакъв неин чичо от Америка, който се явява чичо и на Ана, но е оставил всичко на другата си племенница.
И ето сега, умира хазяинът й!
- А той какво й е направил? – попита Френцов.
- Помолил ги да напуснат до един месец, защото искал да продаде апартамента. А Ана Чолакова очаква първото си дете всеки момент!
- Разбирам, значи около тази жена е пълно с нещастия, но по никакъв начин тя не може да бъде обвинена в нещо.
- Точно така! Както ти е ясно, не мога да проведа полицейско разследване, защото подозирам някого, че носи лош късмет. Но и не искам да оставя нещата така. Затова търся твоята помощ, заедно ще разнищим случая!

 

Следва продължение...

» следваща част...

© Ф Ф Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • topka (Антоанета) според мен добри герои няма. Има само определени ситуации
  • Бистра, дразня се, когато всички го играят едни добрички... Стига лицемерие, то и да си лош си трябва кураж. Мене лошите ме кефят, поне са истински.
  • topka (Антоанета) еее, то добра жена има ли? сега, не може една героиня да е само добра, трябва и малко злоба да има, нещо пикантно

    А за Френцов, и аз си го харесах тоя инспектор
  • Защо пък ще ѝ натриват носа на "вещицата"... нека си ги трепе наред. Добрите героини отдавна са доскучали на всички, ама никой не си признава, да не би да го дамгоса обществото. Давай, Флавия! Инспектор Френцов дали ще се появи?
  • Благодаря ви, Бистра и Таня!
  • Интересно начало Чакам още - да я видим тая "вещица" кой и как ще й натрие носа...
  • Интересно започва
  • Скоро
Предложения
: ??:??