25.01.2022 г., 9:38 ч.  

Как изгубих аргументите си 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
612 5 15
1 мин за четене

Обсъждам с големия син по телефона дистанционното обучение. Което за мен е пълен ерзац и некачествен метод за симулация на човешко общуване. Не комуникация, а общуване…

И се сещам за страхотен аргумент. Който мигновено преглъщам.

Защото…

Абе, синът е на 44 години, ама аз съм му баща от стария модел. Друго производство, друго мислене…

А така щях да му затворя устата. Ясно и точно: дистанционното обучение е заместител. Кое предпочита нормалният човек – да зяпа телевизионен секс или някоя мацка да го вика към леглото?

Пуста бащинска отговорност…

хххх

С братовчеда обсъждаме някои неща. Хвали подражанието ми на О.Хенри – нарича го „истинско“.

Отбелязвам – кратко е. Писателят щеше да обрисува градчето, да му направи цветен портрет, а аз… Графика най-много…

О.Хенри е майстор на късия рзказ, а моите са хептен къси…

„Късото е по-добро“ – вика ми братовчедът…

Да, бе… Жените са на друго мнение…

хххх

Вземам книга. Четена поне няколко пъти. Но - винаги с наслада.

Жена ми отбелязва: "Пак ли? Книга се чете един път"...

Отговарям мигновено - което тя много мрази, ама ми идват едни реплики отнейде си: "То ако хубавото е само първия път, отдавна да съм те зарязал и хукнал по други, още неотваряни от мен"...

Грубичко...

Обаче - разликата в удоволствията на завоевателя и усвоителя... Единият се радва на победата си, другият на създаденото от него в новия свят...

А всеки нов прочит е ново осъзнаване и откриване на незабелязани преди неща. В книгата, не само в жената...

Дотук, че книгата ме чака...

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Пепи, Красе, Стойчо!
  • Мода, мода, а всяко ново поколение копае ( и в буквалния и в преносния смисъл) да намери нещо "от някога.. едно време" . И жената като книгата- зависи от читателя
  • Когато бях млад и не много прочетен...
    Абе, защо да ви занимавам с младостта си,гледам, че сега децата ни са вече поотраснали,ама и те още четат скрижалите на любовта!
    Иначе ми допада този емоционален заряд на неосъществените копнежи!
    Поздравления, Георги!
    Беше много хубаво и весело четиво!
  • За жената и книгата като за мъжа и обувките: всяка жена обича красивите и лъскави обувки, но ако не се налага, си носи удобните любими 😊
  • Благодаря, Лидия, Любомира, Румяна, Петре!
  • Тук виждам връзка между книгата, късия разказ и секса! Поздравления
  • Мъдрец слушал пеенето на славейче, врабче и гарга...и си помислил, ето това е разликата от редовно, задочно и онлайн обучение
  • Друго си е сам да си прочетеш! Може и с насочващи въпроси.
  • Много житейска мъдрост си натрупал.
  • Благодаря, Лина!
  • Наминавам да си взема дозата искреност. Почитания!
  • Благодаря, Скитнице, Надя, Миночка!
  • Много си точен, хареса ми и тази твоя хрумка! Бъди здрав!
  • Мъдър си, сенсей, мъдър. По един път се четат любовните романи, а най-добре по ни един.
Предложения
: ??:??