16.11.2023 г., 17:28 ч.

 Как преминават дните на българина? Част 2 - happy end 

  Проза » Други
223 2 12
Произведение от няколко части « към първа част
2 мин за четене

Е, обещах си да пиша за развоя на проблема, който вчера споделих тук. След двудневна борба с институцията БГПощи искам да ви кажа, че финалът е с щастлив край и то благодарение единствено на ФБ групата "📬 Български пощи, USPS/Tracking проследяване, неволи и други куриери",  които се отзоваха вчера със съвети и действия.  Днес отидох в 8.00 ч. в Централната поща. (Тя няма действащ телефон от дни наред по неизвестни  за мен причини, но се оказа, че те знаят за това). Служителката ми каза, че работят с клиенти от 10:30ч. Нямаше никого в залата, затова си позволих да я помоля  само да погледне в компютъра дали е вписан номера на пратката, адресирана до мен. Тя ми каза, че заета и дори още не си е изпила кафето!!!🤔☕

Върнах се у дома и точно в 10.30 отново бях  там. Посрещна ме с думите, че няма как да го проследят, тъй като проследяващият номер е с буква U и ... разговорът приключи. Казах й, че имам информация, че пакетът е при тях, че  я моля да погледне в компютъра. Това не беше направено и бях длъжна да  я уверя, че ако не направят усилия, бих отишла при шефа им да подам  жалба. Тогава дойде една нейна колежка, влезе в компютъра, вероятно в Постал, за който ме информираха в споменатата ФБ група и… воала! Видя се на екранчето, че е при тях. Тя просто се обърна към рафта с пакети и ми го подаде!!! Попитах я защо не ме уведомиха още на 26 октомври, когато е пристигнала пратката. Първата служителка се опита да ми каже, че телефонният ми номер не е написан върху пакета. Казах й, че това е нелепо, че съгласно "Общите условия на договора с потребителите на универсалната пощенска услуга, извършвана от "Български пощи" ЕАД", са длъжни да ме уведомят или чрез  куриер, или в писмено официално известие с покана за получаване на пратката в пощенската служба. Тя ми подаде пакета, който отлежаваше на рафта зад нея от 26 октомври. Дори не каза "съжалявам"...

Все още размислям дали да опиша случая в една жалба… И страшно ми се иска някой да развърти метлата в тази спяща, закърняла институция БГПощи!  

Е, пратката е в ръцете ми и аз съм безкрайно благодарна за отношението, за съветите, за помощта на хората в споменатата ФБ група! Който прави добро, нека да среща само добро! 

 

© Даниела Виткова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Да, разбирам те! Затова всеки трябва да е непримирим, да разобличава, да си търси правото, Георги. Може да не е много в обществения ни живот, но това е начинът!🥰
  • Предният ми коментар към първата част бе тъжно ироничен, но иначе само това е начинът нещо да се прави.
    Преди време с ВиК имах подобни борби 2 седмици, за да се окаже накрая, че аз съм правия, но служетичелката просто отказа да направи проверката в компютъра, която я помолих няколко пъти.
    За тези две седмици изгубих и доста пари и нерви...
    А проблемът при съдействие на онази щеше да бъде решен за 5 минути, но не - а бях сам при нея. И първия ден над час отидоха в приказки, после още толкова в молби да провери, но не.
    И други случаи с държавни служители съм имал от този род. Просто отказват да погледнат и точка.
    В нормална държава при подобен прецедент може и милионер да станеш при заведено дело, тук само на луд ставаш...
    Пак добре, че случката е с щастлив финал и Браво на добрите хора, с чиято помощ си успяла. Докато има такива, има и надежда!
    Поздравявам те.
  • О, да, там са изключително коректни. Дъщеря ми живее там вече 17 години. Да не говорим, че с лекота може след проучване да заменя фирмата - доставчик било на кабелна, на телефон, на електричество... С един клик!

    Безжичен, защото назначенията на всички нива са политически, а не по компетентност!
  • Ами я погледнете колко пъти сменяха най-големия шеф - министъра - той е, който трябва да развърти яката метла. Ама той току почне да работи и го сменят.
    Няма оправия в България.
  • Ооох, , да плачеш или да се смееш, но мила родна картинка.
    Ще си позволя за Англия, всеки там доброволно внася месечно суми за годишен данък, в края на календарната година ти изчисляват каква такса трябва да платиш, ако си надвнесал ,без молба от лицето, му възстановяват разликата.
  • Лошото е, Petar stoyanov, че и писмена жалба не променя нещата, толкова са закостенели от долу до политически назначения "връх"!
  • Може и за двете части, нали. Много й дреме на служителката, че пакета стои от дни на рафта, нали е държавен служител и си знае, че на датата й превеждат заплатата, видовете осигуровки и т.н., гледа часовника за края на раб.време или колко минути има да дойде колежката й .Добре, че от престараване не е извадила формуляр за Митницата, макар и да е от ЕС. Абе пълно безхаберие и викът ''Помоощ обслужват ни '', е като вик в пустиня.
  • Тъпотии. Като не си получила съобщение , а не знаеш от изпращача за пратката, как ще си я вземеш? Минава срокът, връщат я. Че някой не си е свършил работата по веригата.
    Изненадата - изненадваща! Добре, че все пак си я взела.
  • Пепи, аз също не ползвам услугите на БПощи от години. Пратката е от американка, свекърва на дъщеря ми. Тя няма как да знае лоялни ли са нашите пощи Нямам съобщение. Няма и в другите два входа на блока, проверих. Това се потвърди и днес в пощата от некомпетентната служителка, която настоя, че няма постъпила такава пратка. Добре, че дойде друга нейна колежка, по - о̀правна, влезе в "Постал" - Програма на БПощи, с която работят единствено служителите на БП и установи местонахождението и. След като в 8.00ч. ми отказаха услуга, отидох в северната част на сградата, където съм получавала преди пратки от чужбина. Посрещна ме жена, която като чу проблема каза: "Амиии, аз съм нова, колежката не е на работа. Аз не знам тя къде влиза в компютъра, за да провери има ли пратка или не"! 🙃Какво повече да коментирам?!? В поща в областен град днес - само 3 служителки, две от които не знаят защо са там ! От нея до началника трябва яко измитане!
  • На съседите пускат съобщения в пощенската кутия. Би трябвало да получиш такова. Обикновено пращам и получавам със спедиторска фирма, там е лесно, тъй като имаш профил на сайта им и пращат веднага sms, щом пристигне в офиса или кога ще ти я донесат на адрес, ако искаш на адрес. Пощите често ги хакват и постоянно се пълнят имейлите със съобщения за получена пратка, потвърди ТУК /да дадеш лични данни на имейл, крадене на данни/, затова никой не ги и отваря тези имейли, само на бележка на адрес или на место.
    Това е така с пощата, понеже изключително много пратки се получават от разни сайтове за електронна търговия, които работят с нея.
  • Пепи, аз не знаех, че имам пратка. Тя е била с цел изненада за моя рожден ден. Разбрах преди два дни и звъннах вчера първо на пощата, която обслужва квартала ни. Централната поща нямаше работещ телефон. Днес бях готова за бой 😀
  • Аз бих отишла директно в пощата без да търся фб групи, тракери, тел. обаждания и т.н.
Предложения
: ??:??