1.03.2007 г., 1:42 ч.

Как станах адвокат на дявола 

  Проза
2153 0 13
3 мин за четене

                                        Как станах адвокат на дявола

 

  Десет години плюех по свекърва си, но само щом си отворех устата, мъжът ми  „автоматично” ми я затваряше. Все повтарях: „Ти обичаш майка си повече от мен. Иди и си живей при нея!” А той ми отговаряше: „Жени много,майка - една. Ако не ти изнася, ставай и се измитай!” Аз обаче оставах.

  В един момент това ми омръзна и реших да сменя тактиката. Скандали, скандали, ама човек има нужда и от почивка. „Майка ти е гадна, злобна, проста...” - колкото и богато въображение да имах, за 10 години репертоарът ми се изчерпи, а ефектът винаги беше един и същ. Мъжът ми все я защитаваше – същински адвокат на дявола! И така, прибираме се след поредната традиционно неприятна вечер у свекървището - 10 години всяка неделя вечеряме у тая проклетия - и аз прошепвам благо: „Майка ти така хубаво ни нагости...” вместо: „Не мога да понасям буламачите й!” „Какво каза?” - мъжът ми ме изгледа втрещено. „Казвам, че милата ти майчица беше направила чудна баница!” „Да бе, само дето я беше прегорила! Това баница ли беше – ако знаеш навремето какви баници правеше, ама остарява.” Сега вече аз се втрещявам. След десет години непрестанно повтаряне, че майка му е богиня, да чувам такива думи – направо реших, че полудявам. Като си помисля само, че дори тайничко й поглеждах гърба, да видя дали не й никнат крилца!

  И за да се уверя, че не сънувам, продължих: „И как само добре се държа с мен...”  „Абе, остави я, тя не може да те понася, но е такава лицемерка...”. О, Господи! Защо ми трябваше 10 години да я плюя? То е ясно, че на свекърва ми й липсва само метлата, за да заприлича на баба Яга, обаче мъжът ми през цялото това време я защитаваше, като че ли е самата Дева Мария. В момента, в който аз реших да  „повярвам” в това, той взе, че прогледна.

  Сега за мен свекърва ми не е нито дявол, нито ангел. Тя просто е майката на моя съпруг, когото въпреки всичко обичам и който си ме обича. Тя се оказа съвсем обикновена жена, която понякога прегаря баницата. Но ако ме питате защо всъщност спрях да я плюя, ще ви кажа, че ми помогна комшийката – далеч по-възрастна от мене, която все ми се чудеше: „Млади сте, хубави, живеете добре, а ми омръзна да ви слушам крясъците и скандалите, дето започват и свършват с  „майка ти”. Хората се карат заради изневяра, че този пропил цялата си заплата, онзи пребил жена си, а вие? На всичкото отгоре свекърва ти е отделно и не ви се бърка. Ама пуста женска злоба – коя обичаш повече, майка си или мен? Та нали любовта към майката и любимата е различна. Ей, момиче, имаш син и ти някога ще станеш свекърва!” Тези думи май ме уплашиха здравата. Ами че аз толкова обичам сина си! А то се оказа, че и свекървата е човек. Еле па я!     

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Простете,че късно ви благодаря,но годините ми са повечко.
  • Браво Светле!
    Неповторима си както винаги!
    Поздрав и усмивка!
  • ха ха ха Еле па я . Много весело!
  • Разказът е смешен, само че аз се натъжих, защото ми напомни за моята свекърва, която наистина беше много добра, но за съжаление почина млада. Само мога да се надявам когато имам снаха, да съм като нея.
  • Много ми хареса!
    Поздрав!
  • Веселичък и правдоподобен разказ...
    Браво, умееш чудесно да пишеш!
    Поздрави за снаха и свекърва!
  • Ей, жените!!! Почна ви месеца и вие веднъж така, веднъж иначе!!!

    Поздрави, Светле!!! Весело разказче!!!
  • Светле, ако знаеш че моята тактика е същата ...То не точно тактика, ми от вътре така ми иде,пък и с двама синове ... свекърва на квадрат.
    Аз това съм го казвала, ама пак ще го кажа, че да ми е за първи път:
    "Разговарят две свекърви:
    - Ей, едно време какви лоши бяха свекървите, пък ний снахите, добри, добри ...
    - Да бе, пък сега снахите едни станаха, ужас, а ний свекървите благи и добри ..."

    Е след това, как да гледаш накриво мъжова майка, как?

    Поздрав и усмивка.
  • Прегръщам ви и ви целувам Мария и Валентин!честит Празник!!!
  • Браво Светле!Харесвам хумора поднесен на тепсия с блага приказка и върла ракия!Ей-мене ме изби на друго!Та исках да кажа-прегръщам те и ти се усмихвам!Честита Баба Марта!Ха напиши една хумуреска и за нея!
  • Благодаря ти ЧАР!!!
  • много свежо и отрезвяващо!Браво!
Предложения
: ??:??