6.08.2020 г., 15:12 ч.

Какъв ужасен сън сънувам години наред; Разказ(че) 

  Проза » Разкази, Епиграми, Миниатюри, Афоризми
764 0 5
1 мин за четене

 От близо 6 години съм завършил магистърска степен, преди това имам бакалавърска, за която се „борих” 4 години. Работя успешно по специалността си, харесвам много работата си, обичам институцията и колегите си; никога не съм имал някакви сериозни спорове и кавги с тях. Ще кажете: мечта. Но има един кошмар, който сънувам периодично, и той е свързан с обучението ми от 1 до 12 клас в училище, и по-точно с предмета Математика. Сънувам следното: работя своята работа, печеля добре, но в един момент се оказва, че имам висше, а нямам средно образование. И то защото в училище не съм успял да завърша последната година и ми е била оставена оценка Слаб 2 по предмета Математика. В съня се налага да се върна, за да изкарам отново целия кошмар на 12-ти клас, включително всички останали предмети, кои от тях харесвам, кои не. Пак контролни почти всеки ден, изпитвания на дъската, пак по 7 или 8 часа закован на един чин, слушаш и трепериш госпожата да не те посочи, да не се изложиш пред класа, да не станеш за смях. След толкова време, през което съм успял да се откъсна от това напрежение, кошмарите периодично се повтарят; и то само защото този предмет, математиката, не я разбирах и тогава. Едно, че в реалния живот никога няма да ти потрябва, освен някоя елементарна сметка в магазина … но не, тангенс, котангенс, логаритми, лица на пирамиди и конуси … Та, в съня се връщам в този последен клас от гимназиалното си образование, минавам през целия кошмар отново, за да взема диплома за средно образование, въпреки че имам две такива за висше … някак парадоксално. Колкото и да обяснявам, никой не ме чува и се оказвам извън закона с диплома за бакалавър и магистър, но не и за средно. Така или иначе, не вярвайте като ви казват, че училищните години са най-хубавите в живота ви – НЕ. Ще започнете да печелите пари самостоятелно, да ги харчите за каквото искате, без да искате позволение, без ограничения и обещания от сорта на „ще си поправя оценката, ако ми позволиш еди какво си…”. Та, кошмарите от училищните години и по-конкретно от математиката, ме преследват до ден днешен, 11 години след завършването. Дали ще отшумеят, времето ще покаже …

© Янко Трендафилов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Всеки може да научи математика в дадена степен. Това просто е език, който представя нещата от живота в съкратена и донякъде кодирана форма. Има огромна красота в това. Не в математиката е проблемът, а в обучителите. Ако имаш гаден даскал по математика, който вместо съпричастност и търпение при затруднения пише ниски оценки и с високомерие ти показва, че не ставаш, тогава ще намразиш математиката (или кой да е друг предмет) во веки веков. Само че не ти си тъпият и неспособният, а този даскал (дори да е професор) не става за нищо, освен за двойка като преподавател. Говоря от опит - от едната и от другата страна. Но кошмари за невзети изпити май са често явление за хора, за които образованието е ценност.
  • Да ти река, че аз си го имам тоз кошмар, сънувам си го от години, е, не е за училище, а за университета - техническия, дето го бутах, щото се набутах, не съм техничар, ама ме приеха навремето и трябваше да го завърша, волю-неволю, та сънувам аз подобен кошмар, че някакъв изпит не съм взела и пак трябва да се връщам там, гадно е
  • Лягай си с пищови под възглавницата и ще завършиш средното!
  • Да, заслужава си да се пише за тези кошмари с математиката и хубаво, че си го написал. Случва се при хора, които са били в лоши, дори ненавистни отношения с математиката в училище.Освен себе си, познавам още двама души, които са споменавали за точно такива математически кошмари. В някакъв момент изчезват, може би когато в реалността се появи нещо ново, по-ненавистно от математиката.
  • Ах, тази математика! 😃
Предложения
: ??:??