25.12.2023 г., 10:39 ч.

 Калейдоскоп – II. /роман-пъзел/ 46. 

  Проза » Повести и романи, Хумористична
120 1 6
1 мин за четене

Глава четиридесет и трета – за модерните смени

 

И тъкмо се канех да се прибирам у дома – едно, че мръкваше, второ – че трябваше да разкажа приказка на внучето в последната глава на тоя роман, гледаме – идва наш Стоян. За него не съм ли ви разказвал? О, добре.

Голям женкар беше наш Стоян. Или, както е модерно да се казва - Дон Жуан. Но една вечер преди година, едва на седмата ракия, опря глава на масата и зарони сълзи - чисти, светли, четиридесетградусови.

- Омръзнаха ми тези жени... Омръзнаха ми! Иди! Купи! Дай!... И все разстроени, и все трябва да ги успокояваш, и все ги изслушваш... А аз... а мен кой ще изслуша... Ей, тъй, по човешки... Ако щете по мъжки!

Ревна още повече, гаврътна осмата и деветата ракии наведнъж, пък излетя нейде в тихата нощ...

След няколко дни получихме вест от братовчед му - наш Стоян отишъл да си сменя пола. Намерил някакви пари, посочили му младо и разтропано докторче, изплакал му мъката си...

С две думи, свършила тая с наш Стоятн и започнала с наша Стоянка. Решихме след седмица да отидем, да го видим. Като бивши приятели - бивш приятел. И като бъдещи приятели - бъдеща приятелка. Посрещна ни тя, грациозно насипа кафенце по чашките, поднесе ликьор, сладки. Е, и заразправя приключенията си. Ние не можехме глътка да поемем - така я зяпахме. Пръв се усети пак Митьо:

- И колко време ти трябваше, за да минеш под дъгата?

Стоянка го погледна, премига начесто и рече:

- Ами то доктерчето такова младо, но бързо, опитно... За броени дни всичко оправи.

- И сега, значи - каза Калоян замислено - си вече девица на средна възраст?

Стоянка наведе глава срамежливо, изчерви се и каза тихо:

-     На средна - да, девица  вече не...

 

Изключително интересни предпоследни коментари - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??