1.02.2014 г., 22:35 ч.  

Календарът от Лидо 

  Проза » Други
1083 0 11

Произведението не е подходящо за лица под 18 години

6 мин за четене

 

 

 

 

 Календарът от Лидо


        Отивам на лов. Ще държа двете кучета на Джендо и резервната му пушка. Нещо като Санчо Панса. Оръженосец плюс кучевод. Джендо завърши Лесото и сега е шеф в горското. Всички кандидатствахме за инженери, доктори, архитекти, юристи, но той единствен в Лесотехническия. Тогава ми изглеждаше доста смахнато. Естествено Джендо е и шеф на дружината. Изнасяме се с няколко джипа в горите тилилейски. Ако ме питаш, не знам и какво щяхме да ловуваме. Мечки ли, зайци ли или глигани. Наистина не знаех. Оказа се, че като неправоспособен не мога да участвам в хайката и ще ги чакам при колите. Трябва само да подготвя огъня и като дойдат да ядем. Зминаха. Повъртях се малко и реших да пообиколя. Тръгнах по пътя и след около половин час стигнах някакъв манастир.
 


 

Тъкмо оглеждах надписа над портата и зад мен спря с плъзгане Фиат Пунто. Вратите се отвориха и от вътре с пресилено весел смях се измъкнаха две калугерки. Странно елегантни. Абсолютно нетипични. Леко гримирани. Много добре поддържани. Хубави. Естествени. Не сведоха очи.
 
 
  
 
 

 "Добър ден! Ще помогнете ли?" Колата беше натъпкана с провизии. Пренесох няколко кашона, чанти и някакви платове. "Това ли е всичко?" "Това е. Поседнете да си починете. Сега ще дойдем." Излязоха и прекосиха двор към отсрещната по-стара сграда. Огледах се. Тук, където внесохме провизиите беше много по-ново. Сигурно беше нещо като хотелска част. Имаше добре обзаведено помещение, приличащо на механа с камина в ъгъла и миндери край стените. Имаше нахвърляни  овчи кожи, една голяма кръгла маса с трикраки столчета.




Камината беше подготвена. Драснах клечката, повях малко с една метличка и  се разгоря приятно огънче. Сестрите се позабавиха доста, но когато дойдоха изглеждаха страшно освежени и красиви. Носеха сладки, кафе и абсолютно истински "Камус". На въпросителния ми поглед светлооката промълви "Ще пиете ли един коняк?" "Как няма и то френски." "С ловджиите ли пристигнахте?" "Да, но аз самият не съм. Просто тръгнах за разнообразие.""Наздраве и успешен лов на вашите приятели!" "Мерси! Сигурно ще обикалят цял ден." След второто наздраве започнах да ги оглеждам. Това определено бяха жени с голям финес. Имаха перфектни маниери. Разговаряха свободно за политика, мода, музика, светски събития, кинофестивали. Очевидно познаваха добре някои от западните страни. Разговаряхме много леко. Изучаваха ме дискретно. Постепенно разбраха с какво се занимавам и че мога да им доставям много изгодно материали за техните произведения. Изработваха църковна утвар от коприна сърмени шевици и цветни кристали. Разменихме си телефоните и аз се приготвих да тръгвам.
       На приятелите не казах нищо. Върнаха се кални до уши. Бяха убили сърна. Драха я, делиха я, но аз мислех за друго. Какво е накарало тия жени да станат калугерки. Нищо не разбирах. Реших да дойда следващата седмица, да донеса материалите и ако мога, да задоволя заглождилото ме любопитство. 
        В събота по обяд цъфнах в манастира. Посрещна ме по-високата, която приличаше на испанка. Светлооката беше заминала някъде с колата. Поговорихме си малко. Оказа се, че освен тях двете в манастира живеят още три възрастни жени, едната от които игуменката от месеци била на легло. Другата жена я гледала, а третата се оправяла в кухнята. Двете младите се занимавали със снабдяването, сметките и това крило с хотелските стаички. През лятото се пълнели, но през зимата рядко идвал някой. Седнахме до камината. Чували ли ли сте, че хубавият кон и под скъсания чул си личи.  Личи и още как, като знаеш как да седнеш и как да станеш и как да направиш небрежно подхлъзване... Тая жена имаше необикновена грация. Движеше се като балерина. Извинението ми е, че е монахиня, иначе нямам представа какво щях да правя. Дяволска съблазън. Бях решил, че ще мирувам. В тоя коняк май има нещо...Става ми едно приятно и разговорливо. Не се сдържах. "Кажи ми, сестро, как е възможно, жени като вас, които са очевидно солидно образовани и с не малък житейски опит да се затворят в тоя манастир в дън горите?" Испанката се замисли малко. Очевидно очакваше тоя въпрос. После промълви леко отегчена"За какво ти е да знаеш? Тук ни харесва. Имаме си всичко. И кола и телефони и лаптоп. Можем да ходим където поискаме. Какво друго ни трябва?" "Ами мъже например." " Ооо, не. Мъже не ни трябват. Ние сме божи невести. Тук мъже идват само по работа, когато има нещо за ремонт." "Ами аз?" "Ти също си по работа. Нали донесе материали." Много добре виждах, че очите ù се смеят през цялото време. "Но сте живели и в чужбина, нали?" "И двете сме били доста години по чужбините. Преди три години се засякохме  в Париж и оттогава сме заедно. Видели сме всичко в живота. Направо ни писна и решихме да се върнем." " Да, ясно, щом вече не ви е интересно?! Има логика." Казах го, но си мислех точно обратното. Кой ще си дойде ей така, след като вече е бил адаптиран и освен това е привлекателна жена, която може да завърти когото си поиска. Докато си мислех и отпийвах от конячето, вратата се отвори с трясък и другата хубавица нахълта ухилена и с няколко чанти в ръце. "Здравейте! Ели, ела да видиш! Нали ще ни извиниш за малко?" "Да, да, естествено" Двете хлътнаха в страничната стаичка и затвориха врата. Чуваха се как весело хихикат. Тръгнах да обикалям механата. Отстрани на камината имаше окачени стари календари.
 



 

 


Единият представляваше сцената на "Лидо" с десетки танцьорки. Много стройни и красиви. Моите домакини се забавиха прекалено много и реших да поизляза в двора. Повлякох се по пътеката и неволно погледнах към прозореца на стаята. В средата стоеше чудно хубаво синеоко момиче почти без дрехи. Испанката я беше прегърнала и май се целуваха. Не съм сигурен. Погледнах само за малко. Вече беше късно и си тръгнах. Бяхме се разплатили за материалите. Пък и мъже тук идваха само по работа.

 

 

 

 

 

 

 
    
 

 
 
 

 


 Куш

 

 

 

 

 

 

© Куш Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Вярвам ти, Куш.
    Аз и без да го познавам съм сигурна, че изобщо пет пари не дава за религията, да не говорим за вярата.
    По делата се познава... валидно е като самия живот...
    Истински духовните хора не са "показни"... те се виждат с душата, а не с очите... или ушите...
  • Ена, аз съм личен познат с Христофор Събев. Той е невероянтно ерудиран и хитър човек. Само да можех да разкажа за разговорите си с него. Макар че никога няма да го каже в прав текст, аз съм сигурен, че последното нещо в което вярва е съществуването на Небесен началник.
  • Естествено, Куш, напълно съгласна с теб.
    "Религиозно обвързани"... по-скоро "отвързани"...
    За тях това е само професия... искам да кажа - за повечето от тях.
    Защото съм се срещала и с много ерудирани и духовни духовници... за които да служат на Бог е призвание.
    Както за всички професии, впрочем.
  • Ена, само абсолютен наивник може да си мисли, че религиозно обвързаните хора нямат хормони и страсти. Имат, че и много повече, защото уж им е забранено и са дали обет за въздържание. Може и да не знаеш, но жени изповедничики няма, т.е. и в женските манастири ходи попче да изповяда монахините и то това се извършва винаги поотделно. Но да не задълбаваме, че точно един такъв тарикат ми е познат и редовен клиент. Носи раса само докато е на работа. В другото време не можеш да го познаеш. Рокер.
  • Хубаво!
    И аз съм била свидетел на абсолютен разкош, лукс и разгулност в манастир... затова казвам, че съм вярваща, но не религиозна.
    Където има йерархия, пари, търговия и битки за сан... това си е паралелна власт на светската...
    Защото освен сина на краля, царя... и т.н. друг е нямал възможност да бъде на върха...
    Мислила съм си защо се появяват различните течения и "цепленки" във всички религии... май ще да е пак заради по-големите възможности да се докопа човек до власт и пари.
    Та такива ми ти работи, Куш... живот...
    Поздрав!

    ПП Личи си по многото фотоси колко си възмутен
  • Да, Агоп, така е. Вероятно като литература е пълна нула, но пък случката е истинска.
    Всичко има в живота, Викторе. Случи ми се да видя и това.
    Таня, ето ти продължението и то реалното. Старата игуменка почина. Сега игуминка е испанката. Направиха пълен ремонт на църквата и сградите. Аз, макар и атеист, заведох приятели там и оставихме по някой лев дарение. Продължавам да ги снабдявам с различни материали. Младото момиче идва веднъж на два-три месеца в магазина. Сложили са охранителна система с камери, защото нощем влизали крадци. Това е. Все са си такива красиви. Странни монахини. Но...както знаем, неведоми са пътищата житейски...
  • Добро и увлекателно четиво, разбирам, че е по действителен случай. Интригата остава, очаквам продължение, не е задължително да е преживяно!
  • хубаво четивно. живот.
    благодаря!
  • нещата от живота, Куш...
    има го навсякъде, има го и у нас.

    поздрави!
  • Да, Ади, интересно беше. Това е случка от преди 4-5 години. Сега в манастира има още една красавица, която май е непълнолетна. Не мога да си представя как ще прекара живота си там. Но, хора различни. Предимството на тоя живот, ако въобще може да се нарече предимство е, че си освободен от всякакви кариерни, житейски и битови проблеми. Уповаваш се на нещо и живееш без излишни грижи. Ни дете, ни коте, както казваше баба ми.
  • Интересно преживяване с монахините! Само снимките са малко в повече. А злобарите- те са нещастни и доста трагични елементи
Предложения
: ??:??