22.05.2006 г., 20:27 ч.

Касичката 

  Проза
1077 0 9
2 мин за четене

Когато бях на шест години имах касичка  - охлюв. В нея имаше само петдесет стотинки, защото повече не се задържаха. Въпреки, че едното рогче на охлюва беше счупено, аз много я обичах. Всеки ден щом се събудех, отивах при нея и гледах дали парите не са се увеличили. От това беше недоволен бате.

-         Сашко, някой път ще бутна този охлюв и после ще ми се сърдиш! – казваше ми той.

Аз само го поглеждах уплашено и се оплаквах на мама.

Неизбежното стана. Един ден аз, бате и тати отидохме на кино. На мен щеше да ми е за първи път и всичко исках да е перфектно. Тате ми купи пуканки сокче, а бате през цялото време ми обясняваше. Една хубава вечер с подходящите хора. Когато се прибрахме, мама стоеше мълчалива.

-         Какво става? – попитахме ние в един глас.

Тя се отдръпна, а там... там на земята беше моят охлюв, разбит на парчета. Аз пак я попитах:

-Какво е станало?

Мама се опита да ми обясни, че котката се е качила на масата и е бутнала касичката. Моят силен плач я прекъсна. Избягах в другата стая. Няколко пъти мама и тате пробваха да ме успокоят, но безуспешно. Дори ми обещаха, че ще ми купят нова касичка.

Чувствах се много, много нещастен. Сега вече си спомням с усмивка за този ден.

© Александър Костов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Ееее, кога мина една година! Бъди щастлив, мило дете!

    Поздрави
  • Преди една година тук ти честитих
    пак повтарям всичките си пожелания.
    Сбъдвай своите мечти, бъди щастлив
    с усмивка срещай житейски изпитания.

    Честито!
  • Браво, Сашко!
    Прекрасен разказ!
  • Сашко, днес поздрави ти отправям,
    да си здрав,весел,умен и щастлив.
    И от татко ти тайно,ти пожелавам
    да го надминеш стократно в стих .

    Поздрав и усмивка.
  • Да ти е жив и здрав!!! Поздрави
  • Честит Рожден Ден, Сашко!!!
    Желая ти много, много здраве, щастие и успехи в живота и в училище.!!!
    Расти все така весел и добър!!! Честит празник, сине!!!

  • Радвам се, че Сашко се опитва да пише!!!
    По-добре отколкото да броди насам - натам. Кой знае, може един ден да стане добър писател, дай Боже!!!
  • Много ви благодаря!!! Това е второто ми произведение,а много добре ме приехте като някой човек ,а аз съм дете.Благодаря!!!
  • Сашко, хубав ти е разказа. Това са твои спомени и впечатления, които понякога остават за цял живот... Не тъжи за една счупена касичка, има много по-важни неша и ти тепърва ще ги разбереш...Пиша ти шестица - заслужена...
Предложения
: ??:??