20.08.2020 г., 0:13 ч.

Като риба, влюбена в птица 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми, Други
627 2 11
2 мин за четене

     

         - О, боже, колко е красива! И как грациозно шията си извива! Крилата ѝ са продължение на вятъра, а как се стрелка само към водата! Какъв финес, как гмурка се във таз позлата! - дори и рими зареди за своята любима.

         Отнесена, рибата беше вперила и не откъсваше очи от чайката.

         Още щом слънцето целунеше вълните, рибата излизаше на повърхността и трепетно очакваше своята любима. В рибешката ѝ глава се въртяха какви ли не мисли, копнееше за прегръдки и целувки с любимото ѝ същество. Рибокът с половината перка напразно се опитваше да я доближи, опитваше се да плува с нея, но тя всеки път се извръщаше рязко към него и с такъв убийствен мътен поглед го гледаше продължително, докато не се отдалечи...

        И днес я чакаше. Своята любима. Чак върхът на опашката ѝ потрепери, когато я мерна високо-високо, и замаяна замръзна на повърхността да я гледа как бавно се спуска надолу. Докато тръпнеше и мечтаеше, чайката изведнъж изпъна шия и рязко проби водата, потопила се до половината в нея. Всички риби се разбягаха и покриха, само влюбената не помръдна, щастлива, че най-накрая ще бъде с любимата... А ноктите ѝ сграбчиха рибата, забивайки се безпощадно болезнено в нея.

        - О, колко страст, о, любов моя, вземи ме със себе си, понеси ме, нека и аз да видя безкрая отгоре с тебе, най-красивата любов, споделената!...

        Да, рибата за няколко минути видя отгоре безкрая. И докато в екстаз попиваше с очи всичко, а сърцето лудо биеше от любов, гладната чайка стигна брега, пусна я на горещия пясък и започна яростно да я кълве и да яде сочното пресно месо.

         - О, любов моя! - рибата още се носеше с влюбената си рибешка глава на седмото небе от щастие. За миг усети, че кръвта ѝ изтича и нещо от нея си отива. Последната ѝ мисъл беше "Сигурно това е да умреш от любов... Да умреш на седмото небе..."

         След малко на брега останаха само костите от нея. И едно кърваво петно, от сърцето. Които вечерният прилив щеше да отмие.

          Последното от една безнадеждна любов.

          Риба, влюбена в птица.

Изводът е: животът е ковид и нежни убийци дебнат отвсякъде: на любов, на животи, на мечти, на надежди... Внимавайте в ккк...какво, кой, кого, се влюбвате!

© П Антонова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Брррр...
  • Проза не забравям, Пепи 😊
    Имам стотици напълно "написани" в главата си, някои от над 20 години. Стоят и чакат да ги препиша просто, но не виждам смисъл.
    Виж, стих, ако не го запиша веднага, след 5 минути и следа няма...
  • Нали? С тая люспа с всичките ѝ нюанси любовни!
    Родене, не си спирай вдъхновението, защото много бързо се забравя. Пишеш на момента.
  • Финалът, предложен от Георги звучи супер.
  • Подарявам ти го, Пепи, от ❤️.
    Всъщност се вдъхнових за една проза, от тази, но както се познавам, няма да я напиша...
    Рядко пиша такава, някъде реализирам една от може би над 20 идеи...
  • Ох, мислителю, колко си романтичен! Може ли да се възползвам и да го редактирам с този красив финал?

    ИнаКалина - да, и толкова много препратки, както им казват, т.е. асоциации с живота, ми се въртят в главата, чак до Стокхолмския синдром. Да се влюбиш в неподходящия и да умреш от любов. Заслепен. Да се чувстваш щастлив, че умираш. Ужас...
  • Хареса ми идеята - даже много. Влюбен шаран В природата е на живите същества.
  • Аз си прочетох така финала:
    ... накрая на брега остана само една сребърна люспа, която, отразявайки залеза, засия във всичките оттенъци на любовта...
    Поздравявам те.
  • "Влюбен-загубен"!

    Благодаря ви!
  • Чудесна идея.
    Марианче, аз наркоман ли съм?
  • Влюбил се Вълчо в Свинята и цял живот я гони да и се обясни....
Предложения
: ??:??