18.05.2018 г., 7:55 ч.

Когато му върви - върви 

  Проза » Хумористична
691 6 12
2 мин за четене

/още веднъж от "Калейдоскоп" - демоверсия/

 

Седим в парка с Митето комшията, гледаме последното слънце за тази седмица и се чудим дали ще видим някога пак истинска зима. Освен във фризера, де. И тогава до нас сяда омърлушен Пешо от горния етаж. Черпи с дежурните цигари, припалва и той, и пак мълчи ли, мълчи. Което, разбира се, ни кара един през друг да го заразпитваме.

- Оставете, не ми се говори – казва Пешо, а сетне, явно поразмислил, решава да излее душата си – Абе, не ми върви в живота и туй то. Хората по гаджета ходеха, аз се ожених. Сетне те бизнес развъртяха, аз бях обиран. Сега аверите в чужбина заминават, аз ходя на тъщата хляб и кисело мляко да купувам, че жената е на четиричасова работа, та цял ден не се прибира от работилницата.

С Митето нещо ни хваща скуката – ега ти трагедията, то си е типично ежедневие! Но го слушаме, утре може на нас да се наложи някъде да изливаме душата си. Пазарна икономика – ти му се оплакваш, той на теб, и се поразтоварвате малко. А Пешо казва нещо, дето ни хвърля в тъча.

- И ето ти днес – отивам в големия магазин, а на вратата… Като засвяткаха, като ме връхлетяха, като ме начоколиха… Бил съм сто хилядният посетител и ми се полагали награди. Те ти, викат, прахосмукачка, те ти безплатни талони, те ти други неща… Кеф! И на мен веднъж да провърви. Да, ама като излязох, се наложи да пресека булеварда. И тъкмо тръгнах – вой на сирени, светкавици, полицаи… Леле, викам си, ама аз на зелено! Оказа се, че съм милионният минувач на светофара. И от полицията ми връчват ненадупчен талон, някакви други награди…

Ние с Митето чак забравихме да дърпаме от фасовете. А Пешо продължава:

- И на пазара – музика, народни танци, камери… Бил съм не знам кой си поред посетител на градското тържище. Хайде и от там – куп плодове, да ми напомнят за милата родина. Портокали, банани, мандарини… Едва се мъкнех, ама трябваше да се отбия, че класната на синчето искала да ме види. Пък на входа на училището – отново аларма. Бил съм стотният родител, дето за последните десет години се заинтересувал от детето си. Е, те даскалите са бедни, но все пак връчиха една кутия тебешир и бележник с шестици за приносителя, та моят калпазанин се зарадва.

Малеее, като му тръгне на човек… Обаче, Пешо не млъква, разказва за късмета си, та все повече ни разваля настроението.

- И тъкмо отключвам вратата – пак шум, пак музика. „Мили, вика жената в тъмното – честито, ти си хилядният мъж, дето идва при мен, откакто сме женени!”. И се канеше нещо да ми връчва, ама аз тръшнах вратата и зацепих в нощта. Влязох в първата светеща врата, понапих се, а на края на вечерта – пак светкавици и камери. Бил съм еди-кой си посетител в бара, та за награда – две парчета от танцовия състав…

Ние едва издържахме вече.

- Стига бе, ти щом ще се оправяш с две, си истински мъж, значи – вика му Митето.

А Пешо мрачно кима.

- С две ли? С двама, драги, с двама. То било гей-бар…

© Георги Коновски Всички права запазени

За уикенда предлагам - genekinfoblog.wordpress.com

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Таня!
    Да се надявам, че ще се старая повече...
    Благодаря, Румяна!
    Извинявай, аз рядко се връщам назад...
  • Пишете страхотно, сигурно съм хиляда и първата, която го казва, но много ми хареса! Образувахте ми усмивки! Финалът е много актуален!
  • Ееееее...........майстор си.няма две мнения!
  • Благодаря, Мариана, Силвия!
  • Хи хи . Много свежарско! Благодаря!
  • Благодаря, Лиа, Валя, Стойчо!
    Няма как да кандидатствам - по две причини. Първо - това е роман-пъзел. Второ - никъде не кандидатствам, за нищо никого не моля, оставям нещата на времето, Бог, Всесилната Природа и който там се харесва някому...
    Другата седмица съм на крими вълна - предполагаема история с истински герои. После ще видим. Разнообразие му е майката на жизнеността...
  • Георги,имам предложение:кандидатствай с тази хумореска при "Комиците и приятели"! Много ми хареса! Но какво разправям?!И ние сме достатъчни!😅
    Поздравления за таланта и успех!
  • Най-после и аз да прочета и се впишат! Краят е велик, ама И това със жената, направо абе, весело беше! Благодаря ти, че отново ни усмихваш!
  • Краят ме уби! На място!
  • Благодаря, Елке, Лидия!
    Хубав ден!
  • Развесели ме. Благодаря! Успешен ден!
  • Много се смях! Весело започва денят! Поздравления!
Предложения
: ??:??