14.02.2018 г., 16:25 ч.

Когато си щастлив 

  Проза » Разкази
909 6 6
2 мин за четене

 

Срещнали се трима стари познати. Отдавна не се били виждали. Единият бил успешен бизнесмен, вторият бил известен актьор, а третият… ами той бил обикновен работещ човек със семейство. Отишли да седнат във близкото заведение.

 

Бизнесменът седял важно на тапицирания диван. Пушел пури и разказвал за своите големи финанси. Неговият костюм струвал колкото една прилична кола на старо. Имал изтънчени маниери и сдържан тон. Актьорът бил облечен по последна мода. Говорел шумно и превъзбудено. Артист човек. Показвал своята холивудска усмивка и от време на време раздавал автографи. Разказвал за ролите си в киното. Двамата били много приказливи. Третият човек бил дребничък и скромно облечен. През цялото време той слушал и се усмихвал. Почти не се включвал в разговора. Когато го попитали за неговия живот, той се озарил и отговорил, че има съпруга и три прекрасни деца. Работел в склад, но бил доволен от заплащането. Тогава двамата му събеседници го погледнали със съжаление и му казали, че все ще му излезе късметът и на него. Можело да спечели от тотото или пък да стане известен с нещо.

 

Вечерта всеки се прибрал в своя дом.

 

Бизнесменът бил разведен и живеел сам. Сипал си от скъпото уиски и седнал в коженото кресло, откъдето се разкривала гледка над целия град. Сетил се за дребничкия човек. Представил си го на масата, заедно с цялото му голямо семейство. Тази мисъл го накарала да се намръщи…

 

Актьорът се прибрал в свето имение и заварил някаква жена. Сетил се, че са се запознали снощи и тя е останала в дома му. Той поискал да си поговори с нея, но тя била твърде заета с телефона си. Тогава и той се сетил за дребничкия и скромен човек. Помислил си, че сигурно е в дома си, заобиколен от децата и жена си и водят оживен и забавен разговор. Станало му тъжно…

 

Дребничкият човек се прибрал в скромния апартамент. Още от вратата го посрещнали жена му и децата. Вечеряли всички заедно. След това разказал приказка на най-малкото дете за лека нощ. После поговорил с другите две за изминалия ден и ги приканил да си легнат. Сетне целунал и прегърнал жена си.

 

Той не се сетил нито за бизнесмена, нито за актьора...

© Александра Левенец Всички права запазени

Опит за разказ с някаква поука:)

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??