20.12.2019 г., 8:33 ч.  

Коледна елха 

  Проза » Хумористична
337 2 14
3 мин за четене

Аз съм коледна елха. Професионална – зелена, рошава, свежа, красива. Доскоро бях професионално иглолистно дърво – част от природния озонатор, важен воин във вселенския кръговрат на веществата, закрилник на планината, животните – колкото оцелели, хората. После за малко да стана професионална дървесина. Но точно секачите се бяха засилили с брадвата към нашата долинка и... Гръм падна от ясното небе право в купа им. Та разхвърчаха се брадви, дървари, горски, банкноти, модернизирани миналогодишни разрешителни.

И случайните хора от лесничейството изведнъж станаха много загрижени, та разрешиха на някаква фирма да добие и продаде в града двадесет елхички – дар за децата. Натовариха ни нас – двеста дървета, в големия камион. По пътя на два пъти ни спираха и ние бързо се трансформирахме – първия път в изгоряла дървесина, втория път в малки елхички, дарение от някакво НПО за сирачета...

После ни изкараха на една поляна в градския парк и след два дни отслабване на бройката по документи – едната я отнесоха в някакво детско учреждение, а останалите поехме по пътя си...

Сега съм главен празнуващ Коледата. Най-напред бях сложена по средата на голямата маса, но после домакините решиха да освободят място за съществените неща и ме замениха с чинии, чаши и прибори. Мен ме туриха в ъгъла. Понякога идваха дечица, но после или изпозаспаха, или ги пратиха да гледат нещо си на айфони и компютри.

Масата, както ви казах, е голяма. Много голяма. А от прослушаните сутринта предавания по съседа ми – телевизора, останах с впечатлението, че празникът е посветен на вярвания, морал, някакви човешки ценности. И тази вечер хората не толкова ядат и пият, а честват, прекланят се, побратимяват се, просто си общуват...

Оказа се пак реклама...

Наистина, като ме махнаха от масата, на моето място сложиха съдинки с постни ястия. Цели седем. Аз съм елха, храня се със земни сокове и слънчева светлина. Обаче, мислех – хората също ще се посветят на земното и небесното...

Не познавам хората. Сега не само си признавам, но и съжалявам за наивността си на младо дръвче...

Дойдоха гостите, заблестяха светлините по играчките ми, заискриха свещите по мен...

И откъм кухнята тръгна религиозната процесия... Подноси, тави, чинии... Цяло прасенце, пилешки мръвки, пържоли, наденици, суджуци, сланина, филета... И – торта, сладкиши, бонбони... Плюс цяло буренце с вино, бъклица с шотландска ракия, друга със сливова, камари кутии с бира...

Завихри се празненството на ценностите и вярата...

Не това, което си представях от разказите на телевизора до мен...

Атмосферата стана волна, въздухът се сгъсти – не само от цигарите, започнаха да падат тлави в салатите и гарнитурите...

Натам не зная какво е...

Не издържах. Изсъхнах...

По-добре фурнир, отколкото параван на човешката норма.

Все пак – коледна елха съм. Дърво. Неразбиращо нищо от човеците и морала им...

 

Заповядайте - https://genekinfoblog.wordpress.com/

За внимателните тролове - при откриване на плагиатство /например - употреба на "елха", "коледна елха", "новогодишна елха", "зелена елха", "синя елха" и тем подобни откраднати от вас образи/, веднага сигнализирайте Даниел Уебстър.

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Ангелче!
    Хубави празници!
  • Благодаря, Мариана, Красе, Елке!
    Хубави празници!
  • Горката елхичка - отсечена, забравена и изсъхнала! Тя не разбира от човеци, а ние разбираме ли от дървета? Вълнуващ разказ!
  • Не се усмихнах много... Дърветата не разбират от човеци, но от човеците какви дървета има... като се спънеш и си падаш директно на главоболието... айде поне ти се усмихни.
  • Благодаря, адаш!
    Прегледай внимателно оригиналните и неповторими творения на троловете. И пиши спокойно - все ще намериш думи извън техния беден речник...
  • На вниманието на автора - тъжно е да си Коледно дърво, когато... Ясно е от прочетеното...
    А иначе творбата ти ме провокира да пусна нещо (което бях предвидил за след 2 - 3 дни) утре.
    Написано е преди да прочета твоята, но тъй като съдържа думи, като Коледа, елха и прочие, възможно е да е плагиат и на този разказ :"
    Поздравявам те.
  • Благодаря, ДРР!
    Самарите са били дървени.
  • Гледай ти, щом една елха може да стигне до такива прозрения, тогава хората защо не могат?! / риторичен е/
    Понякога бездушното на вид дърво има повече духовност и дух от нас.
    Бий самара, да се сеща магарето Браво!
  • Благодаря, Юри!
  • Хубаво! 😋
  • Благодаря, Надя!
    Според старите анимационни филмчета, елхите се украсяват на място в гората. И даже вълкът, лисицата и други животни танцуват около й...
  • Елха не украсявам. Отсечена не бих внесла в дома си, а пластмасовите "четки"...Кич, безподобен. Липсваше ми цистерната с лют сос.
  • Благодаря, Светулке!
  • Закова ме, адмирации!
Предложения
: ??:??