5.11.2017 г., 17:32 ч.

Коледният пътепис, който ти обещах - 4 

  Проза » Други
568 1 0
3 мин за четене


 

25 декември

Този ден нещо ми се губи. Дали не ходихме пак на разходка из острова? Само че в другата посока. По пътечките, по които тичат Г-н и Г-жа ...сон. Стигнахме до други езера. Минахме през други гори. Срещахме разхождащи се семейства с деца...

26 декември

Г-н и Г-жа ...сон не бяха на работа, а много искаха да отидем в Търговския център, защото това бил първият ден от следколедните намаления. Така че се метнахме в колата и точно в 11.00 бяхме на паркинга в мола.

Ема се устреми към любимия си магазин за дрехи. Шведската ѝ баба ѝ беше подарила за Коледата ваучер за пазаруване и тя плуваше в свои води. Шведките в по-сериозна възраст като че ли не обръщат особено внимание на това как са облечени. Спретнати и спортни са, да, но нищо особено. Самата Г-жа ...сон се облича в тъмни спортни дрехи и ужасно се притесни, например, че ѝ подарих една разкошна чанта за Коледата, защото "не би посмяла да ходи с нея на работата". Това ме удиви – все пак работи в банка. "Но другата седмица съм на един курс в Лондон и непременно ще я нося!"- успокои ме тя. От нея знам, че колкото и богат да е един швед, се счита за много неприлично да започне да се облича в скъпи дрехи и да парадира с богатството си.

Всъщност с най-чувствително намаление бяха коледните украси, но тъй като знаеш, че у нас здраво се празнува и самата Нова година, за мен си беше съвсем актуално да накупя от светещите пирамидки и звездички.

И пак към 16.00 вече беше пълен мрак и се прибрахме.

Решихме да си вземем сауна. За пръв път се подлагах на подобно преживяване. Да, знам, че и в България го има. Да ти призная, малко ме беше страх. Имах чувството, че ще ми се подпали косата. Гледах нажежените до червено въглени в печката, гледах термометъра, зловещо спрял на 70 градуса, и вратата, като възможен изход за бягство. Спомних си за един филм, в който заключиха главния герой в сауната. Г-жа ...сон ми обясни, че по принцип като ти стане непоносимо горещо, излизаш в преддверието, стоиш малко на хладно, вземаш си душ и пак влизаш. И така – докато ти писне. Е, изчаках от всички области на тялото ми да започне да тече пот, и си казах – стига! Препасах се с кърпата и минах през двора към къщата.

Знаеше ли, че шведите се къпят понякога заедно – мъже и жени? За тях голотата не е нещо нередно. Когато ми го разказаха за пръв път преди години, ми беше много любопитно какво става с естествената физиологична реакция при мъжете. "Ами всъщност се получава едно полувъзбудено състояние, което не е проблем" – ми каза тогава един българин. Това беше преди години. Сега, естествено, има и нудистки плажове, но аз все още съм си балканка по манталитет, и не бих участвала в такова приобщаване към шведската култура.

Като заговорихме за "тези неща", сещам се за онази история с тортата, която ти ми разказа, а след това я чух и от другаде – че сексът при шведите бил толкова рядък, та ако се случел, доволната жена на сутринта приготвяла торта. Струва ми се, без да съм питала естествено, че това е тема, преекспонирана от южняшкия мачо. Наблюденията ми за шведските мъже са, че са много внимателни към жените си.

За шведското знаме пък, което се вее почти пред всяка къща, ми разказаха, че в миналото, когато на стопанина на къщата «му дойдело вдъхновението», чрез него сигнализирали на съседите си да не идват да ги безпокоят.

© Павлина Гатева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??