8.02.2014 г., 17:31 ч.

Конкурс 

  Проза » Приказки и произведения за деца
544 0 2
2 мин за четене

КОНКУРС

 

  Всички обитатели на гората - и вървящи, и летящи, и пълзящи, се били събрали на горската поляна на събрание. Трябвало да решат какво да направят, та никому неизвестната им гора  намираща се в полите на незнайна планина, която не била отбелязана дори на най-подробната географска карта, поне малко да стане известна. Мислили, умували, правили предложения, отхвърляли ги и накрая решили да организират конкурс през месец август в чест на царя н животните - Лъв Златогривов-Великолепни. Конкурсът да се състои от два раздела - за най- бързо пробягано определено разстояние и за най-добра авторска песен. Избрали комисия, която да  организира и проведе конкурса и две журита, които да оценят резултатите и определят наградите. Служителят от горската администрация Кълвач Чуклев се заел да предава по морза от стария дъб съобщението за условията на конкурса. Добрата горска фея допряла вълшебната си пръчица до нападали по земята листа и те се превърнали в жълтици. Всеки, кой каквото можел донесъл за наградния фонд. Мецана Топлорухова донесла гърне с мед. Пчеличките ù обещали да ù съберат друг. Сестрите катерички Рунтавелкови донесли събирани от тях за зимата: орехи, бадеми, лешници, горски плодове. Дивата коза Свободка Скоклева донесла голяма зелка, която видяла в градина извън гората, когато се катерела по скалите.

   Дошъл уречения ден. Членовета на двете журита заели местата си и надпреварата започнала.

  За първият раздел на конкурса се явили много кандидати, едни между които били: Вълчан Вълков, Лисана Хитрушева, Зайо Баев Дългоушков и Змияна Врътниснагова.Съдия бил Марко Магарешки, който бил останал в гарата, след като избягал от господаря си, бедния дървар.

    Още шом чул сигнала на съдията, Зайо Баев изхвърчал като ракета и така се бил засилил, че докато го видят да пробяга определеното разстояние, той го отминал и стигнал до края на гората. Змияна Врътниснагова с пълзене едва достигнала до финала.

 Събрало се журита да заседава. Един член на журита предложил за първа награда Вълчан Вълков, друг. Лисана Хитрушева.  Председателят Ежко Бежков Таралежков си казал тжката дума и отсякъл, че ще обявят за спечелил първа награда... Змияна Врътниснагова.

  За вторият раздел на конкурса за авторска песен се явили много  пернати кандидати, между които Славей Сладкопеев, Чучулига Сладкопойнова и още знайни и незнайни чудесни певци.

 Когато Славей Сладкопеев запял, цялата гора притихнала и листата не шумели, и вятърът  бил спрял да послуша. Толкова сладка и омайна била песента му. Същото се случило и когато запяла Чучулига Сладкопойнова. Последна се явила Сврачка Барборинова.

   Членовете на журито се затруднили на кого да дадат  първа награда - на Славей Сладкопеев или на Чучулига Сладкопойнова. Председателят на журита Грачко Чернев Гарванов изслушал всички и казал, че наградата ще отиде при... Сврачка Барборинова.

   С това конкурса завършил. Раздали наградите: красиво надписани от Бухльо Бухлев като най-учен в гората, грамоти, парични и предметни награди. Обещали си този конкурс да не е единствен, а да стане ежегоден.

    Вдичко това ми го разказа моята добра позната Сврачинка Апашева и аз ù повярвах, защото никога не ме е лъгала. А вие , ако не вярвате, проверете.

 Адресът на тази никому неизвестна до вчера гора е:

"Царството хикс, планината игрек, гората зет."

© Анка Келешева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Елена. Радвам се, че ти хареса.
  • Е такова нещо не бях чела изобщо!!!
    Всичко има тук!!!
    Много, много оригинално... и мъдро... и не само за деца...
    Поздравления от сърце!!!
Предложения
: ??:??