21.05.2007 г., 13:16 ч.

КОТЕШКИ ИСТОРИИ 3 

  Проза
1352 0 3
1 мин за четене


                                                      


                                                        СЛЕД ГОДИНИ
             След гимназията завърших за учителка по математика в Пловдивския университет. Няколко години бях учителка в различни градове. През 1973 г. станах преподавател по математика във ВИХВП - гр. Пловдив. Бях винаги заета. Четях много. Подготвях си упражненията. Задължаваха ни да стоим в института по 8 часа, независимо от часовете. Там времето минаваше в празни приказки и подготовката оставаше за в къщи. Затова винаги се чувствах натоварена, уморена, времето разпиляно и загубено. Не ми се искаше да се натоварвам с нищо допълнително.
              Но един ден, едно момиченце, което живееше при една нейна възрастна леля, наша съседка, ме помоли да й гледам котенцето за две седмици. Обясних й, че съм много заета и че няма да мога, но тя си донесе котето и то остана при мене.
              Котето беше хубавко, миличко и кротичко. То, горкото, бързо свикна с обстановката, но аз нямах време. Нямах навик да се грижа за някого. Какво ядеше, какво правеше, не знам. Предполагам, че от глад обикаляше чуждите мазета и беше
яло от хляб, поръсен с отрова за мишки. Отрови се милото. Видях го как агонизира. Знам, че при отравяне се дава оцет. Дадох му, но скоро започна да излиза бяла пяна от устата му и след 20-30 минути почина.
               Много съжалявах, че не успях да се грижа за това коте. Упреквах се, че съм немарлива, че дори за едно коте не мога да се грижа.

© Елена Димова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря ви за коментара. Много сте мили.
  • много тъжна история.
  • Не е трябвало да се упрекваш - сигурно и животните имат съдба. И така му е било писано.
Предложения
: ??:??