18.03.2022 г., 10:48 ч.

Кратка история на древните хора 

  Проза » Приказки и произведения за деца
615 0 1
1 мин за четене

  Веднъж българската крава Умноглава видяла едно тигърче да реве. Попитала го:
   – Защо плачеш, Тигърчо?
   – Ами видях, че доста хора се избиват и ми стана жал!...
   Тогава българската крава Умноглава започнала да го утешава:
   – Успокой се, Тигърчо! Знаеш ли – казват, че аз съм от едно от най-древните животни на Земята? Българската крава дала началото на рода Го-веда. За нас пишело в древните Веди!... Затова ще ти разкажа накратко за истинската стара история на хората. Първите човеци били голи, боси, слаби, глуповати... Доста време изпитвали страх, ужас от бикове, от лъвове, от тигри, от мечки... Но постепенно, за няколко хилядолетия, се окопитили... А знаеш ли, че хората са се учили да убиват от вас, тигрите?...
   – Не може да бъде! Не е вярно! Лъжеш, лъжеш! – ревнало тигърчето с яд...
   А българската крава Умноглава отговорила:
   – Така е, Бик ми е свидетел! Много неща хората са усвоили от животните! От тигрите, от лъвовете, от вълците... са се учили как да ловуват, как да воюват... От маймуните – как да си набавят разни храни... От лястовиците /и не само от тях/ – как да строят жилища и други постройки... От пойните птици – да пеят... От нас са се научили и да говорят, като в началото са ни подражавали... Първите човешки думи са били звукоподражателните... 


Марин Тачков

© Марин Тачков Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Българската следа е навсякъде по света!
    Щом нашето говедо го има и във ведите! 😅
Предложения
: ??:??