19.07.2019 г., 14:46 ч.  

 Кроулистът (25) 

  Проза » Разкази
1309 10 4
Произведение от няколко части « към първа част
1 мин за четене

Всъщност този жезъл се наричаше мещиф и наподобяваше голям храмов ключ. С помощта на мещиф синът на древноегипетския бог Озирис - всевиждащият Хор, беше бръкнал в устата му, като в секретна ключалка на сейф и беше превъртял ключа в ключалката, за да избълва Озирис - владетелят на подземното царство, мъртвите. Явно мещифите даваха пряка възможност на МОГЪЩИТЕ да извършват възкресение. Самият Озирис беше блестящо същество, самодържец на огромен подземен град - наричан от гърците Хелиополис /град на Слънцето - Хелиос/.  По тази причина Озирис беше асоцииран и с бога на слънцето. Бог Хор, изобразяван на стелите с маска на сокол, неслучайно бе възкресителят на мъртви. Той ги възкресяваше по една единствена причина - да добие тяхното БДЗЯ. Диди внезапно осъзна връзката между Хор и съществото наричано Орела в древнотолтекстките вярвания. За този Орел тя беше чела в книгите на Кастанеда и по-специално в една от тях - "Дарът на Орела". Мъртвите трябваше да минават на пръсти покрай Орела, ако не искаха Той да ги забележи и да изкълве душите им. Кастанеда не бе изяснил, с каква цел са нужни на Орела душите на мъртвите, но беше близко до ума, че тази цел беше добиването на БДЗЯ. Орел или Сокол - разликата в случая беше несъществена. Касаеше за хищна птица, която поглъща човешките души. А може би душите на всички същества - земни и неземни, които притежаваха души. Диди си спомни за гръцката митология. Там бог Зевс принуждаваше своя баща /и повелител на времето/ - Кронос, да избълва погълнатите от него собствени деца. Налице беше очевидна и неслучайна прилика между митовете на древните народи.

 

» следваща част...

© Младен Мисана Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Чакам продължението с голямо нетърпение!
  • Любознателно следвам кроулиста. Поздравления!
  • Древните митове и легенди ни ни дават отговор на загадъчните явления, свързани с живота и смъртта! Съществува наистина прилика между митовете на различните древни народи! Много увлекателен разказ! Поздравления!
  • Всъщност древните митове имат много общи неща,макар Боговете да са с различни имена...
    Чета с интерес!
Предложения
: ??:??