3.06.2022 г., 10:31 ч.

Кулинарна симфония от пържена кайма 

  Проза » Разкази, Хумористична
250 5 8
2 мин за четене

Скъпа, каза той, ще взема да направя едни кюфтета за гостите. Какво да му мислим – кюфтета, бира, залязващо слънце, ние на люлката върху терасата…

Кюфтета ли? – вдигна вежди тя – Хм… Може. Само да са нормални…

Какво значи „нормални“? – учуди се той не за първи път и пое по очертания познат коловоз – Нашенските кюфтета са си нормални балкански кюфтета…

Да, бе – каза тя – Нормални… Ще сложиш лук, ще добавиш някакви подправки…

Е, че как нашенско кюфте или кебапче без лук? – за пореден път се изненада той – Лукът е основата, каймата е базата за оформянето…

Основа, база – започна да вдига пара тя – Направи нормални кюфтета, от каймата, дето ще ти я избера в магазина…

Оппа… - веждите му се събраха в Източен фронт – Че то тогава няма да са кюфтета, а пържена кайма…

Какво ще са, аз ще кажа – носът й опря тавана – Искам нормално ядене! Никакви подправки, лук, остава само… Ти и моркови ли ще добавиш?

Не само – каза ледено той – Каквото трябва, за да ухае кюфтето. Аромат! Не пълнеж за корема…

Колко пъти ще ти казвам, че не обичам моркови – завираше тя – Слагаш ги в кюфтетата, в картофената яхния, в супата…

И аз не обичам грах – рече той – обаче, го прибавям в руската салата. Че как без моркови или грах в някои манджи?

То трябва май да провря да не сложиш чубрица – предупреди тя – Щото с нея…

Ама те така си вървят – учудено почна да я учи на елементарни неща той – Искаш таратор, риба, картофена салата без копър. А те са свързани… Или това с чубрицата. Нашенска миризма си е. И мащерка може да добавя. Не всичкото, ама мога да подбирам според сезона…

Стига! – излизаше вече от познатите релси тя – Никакви кюфтета от теб! Аз ще ги направя. Без мъжки фукни и фантазьорщини! Домакиня съм…

Нима? – учуди се той – Казвай го понякога, че иначе не личи…

А ти… - пусна градоносния облак тя…

И спокойният ден отново дерайлира в познатата пропаст…

Победиха женският разум, здравият формализъм и убедеността, че Тя е винаги права. Дори летейки в пропастта...

Вечерта гостите бяха доволни. Имаше много бира. И някакво мезе от пържена кайма…

 

П.П. Случайно научих как се записва пряка реч. Липсата на тирета е с друга цел - стилова.

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Стойчо!
  • Кулинарна семейна неразбория от която научих какви подправки овкусяват кюфтета.
    Много нерви, но "неврозата обезкусява гозбата!"
    При тези горещини,може пък бирата да е лек.
  • Благодаря, Надя!
    Леле, пропуснал съм кимиона. Аз използвам триада кимион - риган - кориандър, с украса мащерка или босилек /в леки дози/...
  • някои слагат и кимион и на кюфтета, страхотни са!
  • Сърбите са "скарани" с подправките. Отначало мъжът ми мрънкаше. Сега си нося подправки от България и гледам да не ме види, когато ги слагам. Яде и хвали, а аз се подсмивам музовирската. 😃 Та и на тази " госпожа" може да й се случи.
  • Благодаря, Пепи, Пламене!
  • 'Партията (жената) винаги е права, дори и когато греши !' - това беше много важна повеля навремето, сега пак е актуална, особено в градивната клетка на обществото - семейството ... и ако направя паралел - Член Първи от Конституцията на НРБ все още съществува ! ... под друго име и по места ... 'Промените' тогава промениха тогавашната Конституция под действие на външни сили, иначе българският народ е търпелив (мъжете) и няма кой да му помогне 😎😥😥😥😎
  • Кюфтета без лук, таратор без чесън, шопска салата без люта чушка, кебапчета без кимион...
Предложения
: ??:??