2.11.2013 г., 20:45 ч.

Кумчо вълчо и червената бабичка 

  Проза » Епиграми, Миниатюри, Афоризми
733 0 8
1 мин за четене

КУМЧО ВЪЛЧО И ЧЕРВЕНАТА БАБИЧКА

 

Червената бабичка много обичаше Кумчо Вълчо. Още от малка беше свикнала с него. От татко си и майка си знаеше, че трябва да обича Кумчо Вълчо, че той не е лош и ако  изяде някого, то той ще да е бил някой от ония, непокорните.

В детската градина, в училище и в университета също я възпитаваха, че трябва да обича Кумчо Вълчо. И тя го обичаше.

И Кумчо Вълчо обичаше Червената бабичка. Даде ù работа, ведомствено жилище, агнешко за първи май, банани по Коледа, даже мъж и връзки, за да вкара децата си в университета ù даде.

Любовта им беше съизмерна, вярна, взаимна. Беше, но до тия дни, когато Червената бабичка съзря, че кумчовълчовците станали два. Намести баба очилата, но не би - четири бяха станали вълчите очи.

„Бре-е-е”, речи си Червената бабичка, „ами сега, как да си разпределя обичта”. Нали е мъдра баба, не умува дълго, а реши: „единия ще го обича за пред хората, а пък другия, ей тъй, за парлама”.

Тъкмо потръгнаха нещата и карък, вълчовците се разцепиха на 4, после на 8, 16, 24...

Слиса се Червената бабичка от тази прогресия – „да бяха любими мъже, добре дошло, а то ЛЮБИМОТО Й МИНАЛО И СВЕТЛОТО Й БЪДЕЩЕ”.

© Лордли Милордов Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Лордли, ако имаш предвид отношението на бабичката към прогресията във вълчата редица и прогреса, да прав си нито една червена бабичка, като символ на нещо отминало, не би могла да има отношение към прогреса в обществото.Но той прогреса и не я търси, развива си се по своите закони.
  • Да, Сневра 32 е следващият член на редицата, но някак ми се губише ритмиката в словореда след споменаването на 4 и затова вкрах 24, а отношението на червените бабички към прогресиията във вълчата редица и прогреса, май не е еднопосочно.
  • Милордли, в коментара си имах пред вид,че като разцепиш 16 няма как да стане 24.Геометричната прогресия в,която си вкарал вълчата редица изисква след 16 да станат 32. А прогреса, той си се налага, без да ни пита и по-добре иначе щяхме да го побъркаме горкия.Но ако свържеш прогрес с прогресия ще разбереш какво искам да ти кажа.Как е гледала червената бабичка не знам. Слава богу аз съм на другия фронт.
  • Тя ще е далтонистка, Лордли! Находчиво си го написал!
  • Това е моят начин да се изразявам, Кали и Хелиус
  • Пак си хванал тънката ирония!
    Поздрав!
  • То и за туй няма прогрес, Сневра, както и нищо прогресивно няма.
    Привет, Анабел!
  • Лордли,смятах, мислих и пак смятах.Все нещо не ми се получава. Пообъркало се е бабето в прогресията накрая.
    Миналото на бабичките и дядовците все светло им се струва. Нали знаеш:" Е-е-х младост, та младост". А светло бъдеще за старци...? Че и мъже при това."Какво беше това мъже, бабиното?"
Предложения
: ??:??