9.09.2022 г., 21:19 ч.

Лунни мечти 

  Проза » Други
246 2 4
1 мин за четене

Угаснаха всички небесни звезди, настана мрак и възцари се студът... Сгромолясаха се всички мечти. Даже пътят изчезна. Кой ли?! Млечният път...

Луната вглъбена се взря в полумрака, своята гибел смирено зачака. Посивя светлината й, посребя, за миг, сякаш само още едно мигновение и ще угасне завинаги без съмнение.

Как така ще изчезне?! Та нали Луна е… и силна, и смела! (Боеше се, но само тя си знаеше. Да не й личи се стараеше.)

И ето, потъна в мрака, а как чакаше само, как вярваше в доброто първоначало... Търсеше своя сродна, себеподобна, неподправена, истинска лунна душа…

Търсеше ли! Търсеше… Но никъде не откриваше… Само измамни миражи, напразни виражи по останките от Млечния път.

По свой образ и подобие и сред човеците не намери. Те, земляните, виждаха единствено блясъка й в нощта, залязваща зад клоните на потайната гора.

Дълго се лута сам-сама в безкрайната мразовита небесна шир… В очакване да намери спокойствие и свой лунен мир...

И твърдо реши! Сама лунна Луна ще си сътвори!

Ще я извая от синьото на небето, от недрата и вечността на земята - огнена и вярна, помнеща всяко прераждане. От корен дълбок ще добави жилки живителни за здраве и сила, от детската непорочността светлина ще си вземе, за да грейне по-ярка от всякога. От любовта на жената топлина ще вдъхне в душата, мъжка закрила и вяра ще въплъти и нова Луна, досущ като нея, ала дваж по-блестяща… ще се роди…

 

© Златка Чардакова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Гедеон!
    Нека не спираме да мечтаем, Toti!
    Да бъде животът ни приказен, Тони!
  • Красива и поетична приказка!
  • В мечтите сме най-искрени и смели,
    те са кристалната половинка на нашата реалност.
    Поздрави!
    Успех!
  • Интересно си пресъздала сътворението на лунната Луна.
Предложения
: ??:??