4.03.2024 г., 11:08 ч.

Мадам Пени 

  Проза » Разкази, Хумористична
166 2 7
2 мин за четене

Мадам Пени, родена Пена, ремонтирала името си на Пенка, модернизирала се на Пени, огледа хола. Всичко е като че наред. Все пак, мина с мокрия парцал плочките. Обичаше ги тя, много ги обичаше. И редовно овлажняваше. Та гостите да видят и си кажат каква добра домакиня е.

Нищо, че мъжът й пак щеше да подскача от влагата. Да носи чехли като гражданин– не е в западна къща, я…

Така…

Камината е изчистена от него добре. Нямаше как да е иначе – беше го дресирала правилно и той си знаеше какво е длъжен да направи. Което, разбира се, не му спестяваше ценните указания и постоянните натяквания. Един мъж без контрол е като мустанг в прерията. Трябват юзди, необходимо е обяздване, як мундщук, твърда ръка… А понякога и бич…

Все пак – бръсна с проверовъчната гъба по камината. Да, бе – изчистено, но нека види, че работата му е под контрол. Гъбата блестеше, обаче тя показа невидимо петно на примерно застиналия съпруг. За всеки случай…

После огледа подредените в камината цепеници и премести едната на сантиметър. Това го научи от политиците. Отиват при някакъв паметник да поднасят уж венец. Ама нито пари са давали за него, нито го носят. Обаче – войници го полагат и политикът пристъпва, оправя уж някаква лента и… Пише си в актива свършена работа…

Такаааа…

Сега трябва да излезе, да обиколи магазините, да пийне кафе и бяло вино с приятелките, да се покахъри, че всичките са коя вдовица, коя в трети развод, а горката Пени още е с оригиналния съпруг…

Зает ден я чака…

А, тоя още е до нея…

Погледна го и той мигновено изчезна в кухнята. Трябва да готви – какво се мота? Мадам Пени до печката не стои – не обича кулинарията, не иска и да знае как се готви. Бъркани яйца, варени макарони… А, да – и една супа даже може да скалъпи…

Но това – друг път…

Сега я чакат по-важни дела. Ония скубли сигурно вече я обсъждат. Използват момента…

И мадам Пени полетя към живота…

 

 

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??