24.03.2022 г., 11:45 ч.

 Мечката – Втора част 

  Проза » Разкази
747 5 22
Произведение от няколко части « към първа част
2 мин за четене

   Любовта е съдбоносно събитие,което съзрява във всяко човешко създание. 

   Човек осъзнава чувствата си с един древен повик на инстинктивно съхранение още от времето на пещерата. Нагона на живота превръща индивида в едно търсещо същество.И не само физическото оцеляване,но и зова за продължаване на живота чрез потомство захранва биотоковете по веригата на оцеляване. 

   Може би е осъзнато подинстиктивно и при бозайниците, но разликата е, че този вид животни, ни го поднасят в по-чист и искрен вид, отколкото при хората.Оттам и-колко велико може да бъде мълчаливото страдание?За разлика от нас, животните не пишат предсмъртни писма и реквиеми.

   Човекът е еволюирал толкова,че двуличие,неискреност, измама,и грубо казано лъжа,са неговите основни средства за оцеляване и адаптация към околната среда. Колцина от нас си задават въпроса:защо животните нападат обикновено при самоотбрана и при опит за препитание?!Както и при лишаване от естествената им среда. 

   Философски погледнато: човек се ражда свободен. И веднага възниква въпросът, ами животните?!Те не се ли раждат свободни?

   И започват човешките условности:"homo sapiens е доминиращ вид на планетата!"

  " Всичко живо в околната среда е подчинено на човека, за да продължи съществуването си, което оформя пътеката към нарушаване на баланса в природата."

   Ако едно животно стане опасно за човек, то вече е обект на преследване и изтребление. 

   Но пък за да оцелее човечеството опитомява, възпроизвежда и изяжда цели видове тревопасни, птици и морски риби и бозайници. И вече ясно личи колко звена късаме от веригата на живота, защото застрашените видове изчезват  между 2500 и 3000 вида на година...

   Едва ли една мечка разсъждава така, но инстинктивно тя търси начин да се адаптира към условията и всячески ще търси да се защити, оцелее и възпроизведе поколение. 

   Наред с другите условности нека разберем, че сибирската порода мечки издържа на условията в които е родена,което й помага да се адаптира и към европейските планински ареали, така че това е допълнително предимство. 

   Да не забравим и половата идентичност и ориентация на тази мечка. Става въпрос за мечок с немного висок ръст, но с изключително обоняние и агресивно поведение, когато се събуди от зимен сън...

   Този наш герой, за да го обозначим или по-точно персонализираме,е хубаво да получи име. Естествено името трябва да е близо до областта където е роден, да отговаря на моралните му потребности, да се запомня лесно. 

   Ето защо предлагам на читателите да вземат участие в кръщението на този човешки подвид.Дори вярвам, че някои от вас ще вложат творческа любов и креативност!

    Има и допълнително пояснение:не е желателно да се казва Йети или Рори...

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Во Истина Воскресе!
  • Прочетох отново...
    Христос Воскресе, Ranrozar (Стойчо Станев)!
  • И хората и животните се раждат свободни, но "Не най-силният от един вид оцелява, нито най-интелигентния, а този, който най-добре се приспособява! оцеляват тези, "които най-добре се приспособяват!"
    Благословена вечер за теб и твоето семейство,Ranrozar (Стойчо Станев)!
  • Благодаря за Любими, Галя!
    Мечокът има вече име!
    Казва се "Ворзак"!
    Идва от руската криминална енциклопедия "Вор закона ",в превод от руски:"Крадец на закона".
    Това са специална категория престъпници, които имат собствен "Кодекс на честта".
    Навремето имаше един израз:"Италианскиата мафия е детска градина, в сравнение с руските "Вор закона "...
    Името на мечока включва по три букви от Вор закона, или вкратце-"Ворзак"!
  • Благодаря за коментарите и оценката и оценките, Георги, Ивита и Костадин!
    Ценя високо вашата наблюдателност и позиция!🤣
  • Стойчо,и аз имам предложение за име-Вова.Поздрав и в очакване съм на историята ти.
  • Поздрав, Стойчо! Благодаря ти за тази втора част!
    Оприличавам героят ти на една съвременна личност.
    Роден в Петербург-„П”, агресивен-„А”, по-Нисък от гризли-„Н”, с добро обоняние(good Sense of Smell)- "C"....Е, често го подвежда!...ПАНС!
    Панс, коренът на думата панславизъм, чийто цветове са бял, син и червен.
    Интернационален мечок, роден на север, нисък и агресивен!
  • Привлече ме още в началото, върнах се да търся първата част, сега да чакам ли нови разсъждения?
    Предложение - сакарталец - нейде около Сакар.
  • Благодаря,Пепи!
    Но нашият герой е интернационален глобалист!
    За него не съществуват граници и морални задръжки...😂
  • Още едно - Руско!
  • Деа,Самовила и Гюлсер,сърдечни благодарности и поздрави за коментарите!Младен,Роси и ИнаКалина,благодаря ви за оценките и
    предложенията!
    Гризли е североамериканска кафява мечка, която достига височина към два и половина метра. Докато уралската мечка е с по-скромни размери, но пък е отличен катерач по дърветата, което я прави мобилна.
    Предложенията на Роси и ИнаКалина са за женска мечка, докато иде реч в случая за мъжки екземпляр.
  • Ами щом е "човешки подвид" може да я кръстим Лена, пък тя нататък ще си реши сама Но така, както я описваш едва ли ще надделее над свирепата гризли от половин тон. То аз като се събудя от "зимен сън" действителността ми изглежда шокираща
  • Харесаха ми разсъжденията ти, Стойчо! На мен ми хрумна името Тува - на Република Тува, която се намира в южната част на обширния азиатски регион Сибир.
  • Аз предлагам името Гризльо и то по понятни причини.
    Стойчо, силно съм впечатлен от познанията и разсъжденията ти по темата.
    Хвала ти!
  • Интересни разсъждения.
  • Интересни размисли върху природата и мястото на човека в нея.
  • Всичко казано е съвсем вярно и според мен. Усмихнахте ме, г-н Станев. Благодаря!
  • Благодаря за коментарите и предложението!
    Катя, Пепи, записвам номинацията!🤣
  • troia Кате - взела си ми думата от клавира! И аз съм за Кирчо! Може и на галено Кико и Кире!
  • Стойчо, очаквах че мечката е изяла вече някой, но явно приключенията предстоят. За нейно име бих ти предложила Кирчо.😊 Интересни разсъждения.
  • Благодаря за коментара и оценката, Светла!
    Наистина!Ирко е вече в каталога под номер Първи!
  • Според преданието думата Сибир означава „спяща земя“. Такова определение особено добре прилягало в миналото, заради безлюдието и сдържаните пейзажи – единствените цветови гами през зимата са от тъмносиво до бяло.
    Предлагам ти името Ирко от Иркутск. Много ми допадна желанието ти да ни включиш с предложения, Стойчо. ☺
Предложения
: ??:??