20.03.2022 г., 9:00 ч.

 Мечката 

  Проза » Разкази
1108 8 16
Произведение от няколко части
2 мин за четене

   В тази част на света между Арктика и южните ширини мечката ту заспиваше, ту пролетните уханни плодове я будеха изгладняла за живот и смърт. 

   Пчелините бяха любимите й набези, но тя знаеше, че в територията й живееха и други апетитни мръвки:след зимен сън тя налиташе и на кошари, че и на по-едър добитък.Отминаха времената,когато се задоволяваше  с горски плодове, откакто придуши един нехаен овчар и попиля стадото му на един южен склон на планината която беше неин ловен район.А тя, планината не е от ония сибирски планини, където беше израснала;после уловена и обучена в един московски цирк,който тръгна на турнета в други страни...

   И тогава се случи малко вероятното:мечкарят се напи в един пролетен ден, отиде да нахрани мечока,но забрави да заключи клетката;може би му беше писнало с тези едни и същи циркови номер; и тръгна по белия свят с нея, свободен и освободен от едничката мисъл, че е длъжен някому на този живот...

    Естествено, циркът продължи от панаир на панаир, от град на град, без да се замисля, че мечката и нейния надзирател са част от пъстрата еуфория на това безкрайно пътуване към залъка на тяхното съществуване. 

   Така от  едно място на друго,човек губи времето за съществуването си.Който дошъл и после си заминал,нали това е цирк?Зрители всякакви. Важното е, че този цирк продължава към следващото селище или град!

   Стопанина на мечката, понеже нямаше особен талант за музикални способности  тръгна от село на село да показва мечката, като някакво изкуство от рода на злободневните истории: кой ляга за дузпа в полето на противника. Все тъпи истории, но такова беше въображението на мечкадаря,пък и мечката й беше все едно. Важното беше, че успяваха да залъжат глада с наглед глупавите си номера, докато една нощ на мечката й писна!

   Успя с едно пролетно вдъхновение да удуши мечкадаря, като изгуби всякакво покорство и тръгна към една пещера в близката планина.

   Беше й омръзнало до лапи да бъде хранена от подаянието на някакви хора, които се забавляваха с нейните привидни падания за дузпа, защото по душа мечката беше верен фен на истинското изкуство...

   И тя стана стръвница!

 

Следва продължение 

 

» следваща част...

© Стойчо Станев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Латинка-Златна!
  • Разказът ти е с добро начало! Ще го следя!...
    Поздрави!
  • Деа,Ивита, Галя, благодаря за коментарите и оценките!
  • Интересно начало, Стойчо. В мен изниква въпросът кое е онова нещо, което ще е в състояние да я върне в леговището....Може би потомството ще е преломния момент и връщането към нормалността...Може би нещо друго ще ѝ даде урок? Вероятно. И аз като Младен си направих някои асоциации...Дали тази свобода не е измамна?...
    С нетърпение чакам продължението.☺
  • Става интересно. Очаквам продължението и аз.
  • Много грабващо и интересно! Чакам продължението!
  • Лидия, благодаря за Любими!
    Елка, благодаря за пожеланията,коментара и оценката!
    Честита пролет!
    Желая ви нови творчески пориви!
  • Хубав разказ! Честита пролет, Стойчо! Желая ти пролетно вдъхновение и успехи!
  • Благодаря за коментара и оценката,Светла!
    Да пробуждането на пролетта е начало, което възражда старите познати чувства към една нова версия на любовта и живота!
  • Честито пробуждане на пролетта, Стойчо, много интересно начало.
  • Честита астрономическа пролет!
    Благодаря за коментарите и оценките, Приятели!
    Да се надяваме, че този тъй жадуван сезон- пролетта ще бъде не толкова капризна аномалия в глобалните метеорологични промени.
    Пепи,Катя, Младен, Миночка и Жени, бъдете все така подвластни на пролетните чувства и с мечти за живот към по-добро!
  • Честита пролет и аз съм на опашката за продължение!
  • Започва интересно и се засилва желанието за продължение, хареса ми , Стойчо!
  • Поздравления за чудесната първа част на повествованието ти, Стойчо! Както виждаме, има случаи в които изкуството може да трансформира немесоядното животно в стръвница! Много парадоксален извод. А тази сибирска /по произход/ мечка може да бъде асоциирана и с началото на едно Путиново преображение.
    Дано кримският и украинският й гладове бъдат бързо заситени и да няма по-нататъшни гладове.

    Да ти е светла неделята и много успешна новата седмица!
  • Еха, какъв финал! Хареса ми.
  • !!! чакам с нетърпение!
Предложения
: ??:??