11.09.2015 г., 20:04 ч.

Мигове щастие 

  Проза » Хумористична
683 0 2
2 мин за четене

МИГОВЕ ЩАСТИЕ

 

Като се замисля, никога досега не съм срещал нещастен глупак. Достигам до същия извод и без да се замислям.

Малката месарница отсреща събира по-голямата част от елита на квартала. В събота е най-голямата тарапана – в магазина влизат един след друг учителят, който тайно разглежда порно списания, пианистката с лошо зрение и още по-лош дъх, жената, която твърдеше, че като млада е била гимнастичка, пенсионерът с вечния чадър-бастун и т.н. Прозорецът в хола на моя скромен апартамент гледа точно в тази посока и мога да наблюдавам дълго и перверзно без някой да ме упрекне във воайорски кретенизъм.

Влизат, значи, един по един, но не се изчакват, застават на опашка и гледат месата на витрината. Обсъждат нещо, спорят, облизват се, разменят рецепти. Влизат нервни, настървени, озлобени, нещастно интелигентни, а излизат доволни и уравновесени глупаци. Всеки от тях ще да занесе своя бут, плешка, дамар или свинско краче вкъщи, ще го разопакова и ще го изяде някак. Ето по този начин месарницата правеше съкварталците ми щастливи и глупави.

Аз съм вегетарианец и макар да не мога да разбера красотата на телешкото шкембе например, се чувствам удовлетворен от себе си. Хрупкам марули, варя си моркови, сръбвам зеленчукова супа и знам, че имам здрав кореноплоден вид.

Всъщност станах вегетарианец, за да съм нещастен, ако ме разбирате напълно. Както подчертах дебело в началото, не съм срещал нещастен глупак. Единственият способ да не съм глупав, е да съм нещастен. Определението е отрицание, нали знаете, колегата Барух Спиноза го е казал дори преди мен, пропускайки да ме цитира.

Така че, не съжалявайте нещастните хора. Те със сигурност не са глупави. Така де, и обратното е вярно. Понякога е ужасно трудно да си докараш на главата някое крупно нещастие, само и само да превъзмогнеш надвисналата над тебе глупост. Едни се пропиват, други пушат като комини – и всичко това в името на борбата с глупостта. Човечеството не спира да воюва, навсякъде се трепят като мухи, религиите стават все по-войнолюбиви и крайни, светът се въоръжава и избива: защото сме интелигентни, затова. Разумната ни цивилизация ще се изтреби съвсем самичка, за да докаже своя гений и стремеж към щастие.

Щастлив бях да го напиша.

© Владимир Георгиев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Прекрасно!
  • "Понякога е ужасно трудно да си докараш на главата някое крупно нещастие, само и само да превъзмогнеш надвисналата над тебе глупост. Едни се пропиват, други пушат като комини – и всичко това в името на борбата с глупостта. Човечеството не спира да воюва, навсякъде се трепят като мухи, религиите стават все по-войнолюбиви и крайни, светът се въоръжава и избива: защото сме интелигентни, затова. Разумната ни цивилизация ще се изтреби съвсем самичка, за да докаже своя гений и стремеж към щастие.

    Щастлив бях да го напиша."
    Сатирична стрела, умело насочена... Да изразиш много във възможно най-кратката форма - майсторство е!
Предложения
: ??:??