23.07.2018 г., 8:03 ч.

Модерно школо 

  Проза » Хумористична
663 2 15
2 мин за четене

Пазарната икономика днес е бог и господар на обществото. Всичко се диктува от парата и ней се подчинява. Защо тогава и образованието да не се реформира по законите на пазара? Базата е ясна: търсене-предлагане. А водещият мотив за промяната е още по-зрим: пари нема, действайте!

Та ходи някъде директорът, изкара си курсовете и, като се върна, обяви, че ставаме модерно школо. Налагало се да се оптимизираме и модернизираме.

Най-напред ликвидира грозните сцени с изпитванията. Осъвремени ги, станаха като телевизионни шоута. Излиза примерно Пешо Кютука в час по български език, пита го даскалката:

- Въпрос за тройка - кой е написал романа "Под игото"?

Мълчи Пешо като прякора си, после внезапно казва:

- Искам жокер!"Звънване до приятел" или "Петдесет на петдесет"

Литераторката е шашната, но нали трябва да е модерна, дава жокер "Звънване до приятел". Обаче приятелят само съобщава по айфона:

- Не съм го гледал този екшън…

- А кой е написал "До Чикаго и назад"? - опитва се да помогне даскалицата.

Пешо е отегчен - дълго се точи това изпитване, няма време една тревичка да дръпне под чина като хората.

- Не знам, но още тази вечер ще отида в бар "Чикаго" да проверя. Утре ще съм готов с отговора.

Затова пък с английския сме добре. Цял час англичанката им пуска филми, та учениците по-яко да попият езика. Така са овладели американския, че вече свободно си "фъкат" и "шийтят" в междучасията. И учителките по математика са заети вече са специалистки-сервитьорки, химичките забъркват коктейли и  варят оригинална шотланска ракия, физкултурниците бодигардстват. Българиците пишат текстове за чалга и рап, учителите по музика изпълняват страстните трели. Преподавателката по анатомия / и нейната анатомия си я бива/ е заела място до пилона в нощния бар.Където има конкуренция…

Защото и на физкултурата модерното време се отразява добре. Момичетата с удоволствие цял час тренират с гредата. Такива чудеса правят, та физкултурникът направо се побърква. Само не може да си обясни защо все играят на вертикална греда…

За приложната математика да не говорим. Тъй бързо прехвърлят долари в евро и юани в йени, че учутелят едва ги догонва с калкуратора. На задачите са направо факири - за секунди пресмятат колко печалба ще има при вкарването без мито на седем камиона кафе, в чиито каросерии има и по два кашона дрога.

Оптимизирахме и състава. Излетяха някои излишни бройки и сега всички работят: директорът и физкултурникът палят парното - хем им е топло, хем директорският кабинет е трудно откриваем за постоянните гости от полицията. Даскалите чистят стаите - нали трябва да си почиват от умствения труд. В барчето пак учители са заети - химичката бърка коктейли, художникът провежда голи артове, физикът е завеждащ конкурсите "Мис мокра наклонена плоскост".

И не мърморят - сега и заплатите им са като на хората, и заетост има. Даже вече обсъждаме въпроса що ли не затворим тия класни стаи по етажите. Ще има повече време децата да са в барчето, пари ще текат, ей.

Както и го изисква модерната битпазарна икономика…

 

© Георги Коновски Всички права запазени

Заповядайте тук - https://genekinfoblog.wordpress.com/

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря, Мариана!
    Но аз съм оптимист. Можеше и да съм в тая каша...
  • Каквото можах - че и повече - дадох като насоки за мислене. От две години съм далеч от тая сфера. Преподават "децата на демокрацията" - училите след 1990 година.
    И познавам именно такъв директор - търгаш.
  • Не е толкова успокоително това,че нямаме нищо общо, плашещо е, защото след нас остават те - новото поколение.А когато човек не помни от къде произлиза семейството му, как ще помни историята за всички други.Благодаря, че написа все пак.
  • Благодаря, Лиа!
    Горките даскали... Добре, че нямам нищо общо с тях - жертвите на новото време...
  • Вярно, до дълбокото и в костта на затърчалото се, не за час, а за кафенце, ново поколение,Георги. Натам са работите. Може би трябва да добавиш и как ще летят оценките през нета- цък с пръстчето и хайде до родителското крило . Ама е поправимо, все ще се намери някой да ти помогне да го оправиш това две
  • Уха...
    Кандидат съм за участие...
  • Предложиха ми да асистирам в басейна и да организирам сушенето на банските.
  • Благодаря, Елке!
    Ама малко хора щяхте да се смеете. Много повече щяха да го хвалят...
  • Много се смях! Добре че някой не се е сетил наистина за това в училище! Голям смях щеше да падне! Поздрави!
  • Ще кажат даскалите, вие му разбирате...
    Благодаря, Любомира!
  • Ако шийтват, е добре. Шитването е лошо.
  • Благодаря, Надя!
    Не знам колко е смешно, но е реалистично. Не сега точно, обаче изчакай малко...
  • Ако не беше жалко, би било смешно.
  • Благодаря, Светулке!
    Ама как да изчистя горчивото - от горчива стока го правя...
  • Поредната порция смях за закуска, и както винаги нагарча....
Предложения
: ??:??