25.09.2022 г., 15:56 ч.

Моето мнение за домашните любимци 

  Проза » Други
277 1 6
1 мин за четене

 

        След като Бог разбрал, че между животните не се намери приятел на човека –  Му създал жената. И човекът бил доволен.

        Вероятно от тогава у човека е останал стремеж да се сприятелява с някои от животните и да се грижи за тях т.е. да ги опитомява, защото е разбрал, че ще има полза както за бита, така и като пазачи на домашни ценности.

        По-късно започнал да ги отглежда и за развлечение, като полезни за свободното му време. Други пристъпват към отглеждането им поради липса на приятели, скука или някакво особено разбиране за престиж?!

         Нямам нищо  против отглеждането на домашни любимци – независимо какъв вид са. Ако някой иска, нека си отглежда и слон или къртица. Но да се грижи за тях наистина като за любимци и в своя дом! За да не пречи на останалите хора. Има хора, които си имат други занимания и не желаят такъв вид ангажимент или нямат време за губене.

         Мисълта ми е за онези многобройни „любимци” – кучетата, които напоследък, някои недобросъвестни /или обеднели/ стопани изхвърлят на улицата. И горките животни, от любими стават омразни или заплаха за  другите хора. Мисля, че имам право да не желая да вървя със страх по улиците. Нали сме демократично общество. Или някои са по-демократични?

© Anastasia Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Водих ттакъв спор ( силно казано), вчера. Загледана в клетките с декоративни зайчета, джинки, гълъби, чувам зад гърба си:
    "Ето, това са домашни любимци. Кучета, котки - залудо ги хранят. Косми, мръсотия... Само улицата е за тях."
    Обърнах се и рекох:
    "—Погледнато реално, господине и бебетата са такива - ядат и цапат, че и реват. Възрастните хора - също...
  • Наде, а аз от няколко години водя „ война” с един господин на достолепна възраст, но въоръжен с вълчи капани, отрови, примки и още Бог знае какво, разхвърляни из двора му. Не остана живо коте в махалата. Не ми се мисли в какви мъки умират, да не говорим, че деянието е криминализирано. Сега ще поставям камера в нашия двор, трябвали доказателства...Ще ги имат!
  • Животинките се нуждаят от грижи и любов, точно като бебетата. Натириш ли ги, не се ли грижиш за тях, се превръщат в наши врагове. Затова се наричат "любимци"
  • Водих такъв спор (силно казано), вчера. Загледана в клетките с декоративни зайчета, джинки, гълъби, чувам зад гърба си:
    "Ето, това са домашни любимци. Кучета, котки - залудо ги хранят. Косми, мръсотия... Само улицата е за тях."
    Обърнах се и рекох:
    —Погледнато реално, господине и бебетата са такива - ядат и цапат, че и реват. Възрастните хора - също...
  • Подкрепям!
  • Забравили сме, че колкото повече даваме, толкова повече ни остава. Изпращайки ни животните, Бог ни възпитава да бъдем човеци.
    Да изхвърлиш на улицата същество, което ти е давало безрезервна любов, и което трудно ще оцелее без грижи, за мен е меко казано- варварски акт....Ако можеха да говорят, щяхме да знаем- не биха предпочели нашия свят...
    Колкото до демократично общество- не сме такова. Изобщо!
    Поздрав за темата, Стаси!
Предложения
: ??:??