11.09.2008 г., 12:15 ч.

Момичето и драконът 

  Проза
980 0 0
3 мин за четене

      Объркана съм.
            Понякога си мисля, че под безпомощната ми женска обвивка се крие огнедишащо, люспесто, страховито същество. През повечето време то спи упоено, свило ципестите си криле, заплетено в пръстените на опашката си, до момента, в който не бъде пробудено от някакво случайно ехо от външния свят. И тогава става страшно – раздира ме с нокти, изгаря ме, изяжда ме! То става аз, моето свирепо, агресивно, друго Аз или пък истинското Аз… не зная.

Представям си как седя на тревата в красива ябълкова градина, здрачава се, подухва ветрец, носи се сладкият мирис на ябълки. Червени ябълки. До мен седи любимият ми и се усмихва. Устните ми лепнат от сока на ябълките, а и от последната целувка, вземам парченце от вкусния плод и му го подавам едновременно с най-нежния си, най-влюбения поглед. Радостния му смях, топлите искри в очите му, отмятането на главата - искам да ги запомня, да ги открадна от преходността на времето, да ги попия!

В този миг далече… не, дълбоко в мен се чува писък - драконът се събужда! Размахването на крилете му ме разкъсва, но аз съм твърде изненадана и не изпитвам болка. Застинала съм, за момент всичко е застинало в жива картина. Сладкият ябълков сок се смесва с огъня и кръвта в адски карамел. С очите на дракона виждам ужаса в очите на любимия си, аз съм ужасът в очите на любимия си, аз съм викът за помощ, заседнал в гърлото му… И това ми харесва!

Друг път си мисля, че зад капризния и раздразнителен дракон, дълбоко в мен се крие нежно, меланхолично момиче – едно от тези, които късат листата на маргаритките в любовен унес, рисуват дъги, изпращат писма по снежнопери гълъби и изплакват бисерни сълзи в морето. То спи на мраморна пейка под звездите сред пелени от мъгла и не иска да бъде събудено, защото поне насън целува любимия си в красива ябълкова градина...

Представям си как Аз-драконът се носи над морето, пори нощния въздух със силните си криле и отегчено изплюва огнени облачета. Самотен е, но и твърде обсебен от себе си, за да пожелае да вдигне очи към луната за друго, освен да се огледа в нея. Няма даже с кого да се сбие. Надава тъжен, протяжен вой, наежва се, от скука е намислил да направи някоя поразия, може би ще подпали малка нефтена платформа, ще разтопи айсберг, ще плесне с опашката си във водата и ще предизвика цунами…

Тогава момичето се сепва в съня си, неохотно разтърква очи, протяга се, прибира косите си, изважда изпод възглавницата си юзди от коприва, обува белите си пантофки и отива да укроти дракона.

След малко вече се носи на гърба му високо, много високо и една от онези нейни много редки полуусмивки скрито покълва в лявото ъгълче на червените ябълкови устни. Малката далечна фигурка се очертава като герб на гърба на лунната монета. Соленият вятър охлажда разрушителния порив и разпененият дракон скоро се предава на блажените тръпки на умората, радва се на усмирените си бесове, на споделената самота...

            Коя съм аз? Момичето или драконът? Казах ви, че съм объркана…

© Ая Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??