6.01.2007 г., 20:56 ч.

Мъгла 

  Проза
1080 0 4

   Нощ е. Мъгла изпълва света. Мъгла влажна и гъста, студена и задушаваща. Тази мъгла е някак жива, тя пълзи по улиците, провира се между дърветата и чака. Чака да срещне някой човек, да го погали с вледеняващата си ласка, да се шмугне през ноздрите му, да го види такъв какъвто е, да го види отвътре.
Странно! И този човек беше като другите. Вглъбен в нещо си, живеещ с илюзии и празни мечти, а вътре друга мъгла.
Жалко! Мъглата стана сякаш по-студена и гъста, луната се опита да пробие булото, но напразно.
ЗАЩО хората бяха толкова безразлични, защо не й обръщаха внимание. Те дори не потреперваха от леденото й докосване. "Всички ли са толкова безчувствени и студени като мен?" Въпроси, на които нямаше отговор или отговорът беше очевиден, но твърде болезнен.
Появи се вятър. Мъглата изчезна в Нищото, така както се беше появила. Нощта се проясни. Луната огря застиналия град. Всички бяха забравили за мъглата, единственото нещо, което напомняше за нея беше влагата в нечие забравено пране. Влага също толкова мимолетна, колкото и самата мъгла.

© Димо Генчев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Глупости са я! Най-сетне един човек да го каже. Инак си пиша, но не публикувам, щото са прекалено лични работи и де да знам, не бих искал да влияя на някой със собствените си болни мисли. Някой може да ме вземе насериозно...
  • Брато, ако не те познавах щях да кажа - "Димо, Димоо, да ти бибип, бибипката, Димо." :: ) Щото нещата, които пишеш са пълни глупости. Интелигентен тип си, вземи да развиеш своя идея. :Р Харесва ми това в разказчетата, че заемаш позицията на не на нормалния човек, а на "създания" възприемащи света по коренно различен начин от нас. Така ни поднасяш един различен поглед на нещата. Леко философски, леко саркастичен и леко ироничен.
    Айде успех и другият път не пиши след като си пил фанта без етикет.
  • Навярно си спомняш седмиците, в които мъглата беше ежедневие. Исках да покажа и някоя друга страна на това "зло" творение.
  • Не бих казал, че е сглобка. Исках просто да представя този природен феномен като нещо живо, дишащо и мислещо.
Предложения
: ??:??