15.02.2009 г., 10:35 ч.

На гости на Сянка 

  Проза » Разкази
553 0 0
2 мин за четене

Всеки си бе намерил някакво занимание:
Шира се е излегнал на по-голямата част от леглото на домакина им и слуша музиката излизаща от една черна кутия близо до главата му, като си тактува с опашка. Ко Та Рак използва останалата част от въпросното легло и разсеяно тарамбучи в такт с музиката. Но Щен Вълк е забол нос в една книга и от време на време промърморва нещо. До него на килима самият Сянка прави някакви странни чекнения, като същевременно задълбочено изучава няколко плътно изписани листа пръснати около него. А Гар Ван разположила се на дивана с интерес изучава една дървена жаба, като я почуква с дървено чукче и от време на време успява да изкара автентично дълбоко квакане. При всеки неин успешен опит странно защо Но Щен Вълк леко потрепва.
- Сянка, какво всъщност правиш? - пита по някое време Ко Та Рак, безспорно най-любопитния индивид от там присъстващите.
- А?! - сепна се Сянка, после превъртайки назад лентата осъзна въпроса - Уча, защото скоро имам изпит.
- Неее - проточи котакът - Не четенето, а това другото - чекненето.
- Ааа - загря Сянка - Това са стречинг упражнения за подобряване на гъвкавостта ми. За това и уча в момента. Ти знаеш ли какво е гъвкавост?
- Естествено! - възмути се Ко, че го питат нещо толкова елементарно - Това е умението да премина от там, от където могат да минат мустаците ми.
- Хи хи хи - изкиска се Шира, а после малко по-сериозно пита - Сянка, какво точно учиш?
- Стречинг - отговори запитаният, а след като се позамисли за миг, добави - Теория и практика.
- Практиката я виждаме - каза Гар Ван - Разкажи за теорията.
- Хм - изхъмка Сянка, докато си събира мислите - Стречинг упражненията са насочени основно към подобряване на пасивната гъвкавост...
- Моля те, виж неразбиращия ми поглед! - прекъсна го Ко Та Рак.
- Оф, добре де - махна с ръка Сянка - Но ще е малко по-дълго. Има пет вида гъвкавост - активна, пасивна, резервна, статична и динамична. Сега обяснявам коя каква е, преди някой да ме е прекъснал отново...
/Тук той се впусна в пространствено теоретично обяснение, което явно наскоро беше прочел от записките си./
- ... та стречингът работи основно за пасивната гъвкавост.
- Разбра ли? - попита Шира братовчеда си.
- Ахам - потвърди Ко Та Рак и продължи да тарамбучи. Всички останали също подхванаха прекъснатите си занимания.
- Хм - изхъмка по едно време Но Щен Вълк - Тия приказки не са като ония приказки! Защо?
- Сигурно защото са други приказки - отговори му Гар Ван.
- Индиански - уточни Сянка, след като видя коя книга чете вълка.
- Ахааа - проточи замислено Но Щен Вълк и развъртя ушите си в различни посоки.
- Какви пък са тия индианци? - не пропусна да се образова Ко Та Рак.
- Прочети в началото на книгата, там пише - отговори му Сянка и се захили на нещо свое...

© Стоян Вихронрав Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??