7.08.2011 г., 0:47 ч.

На гости при Живота 

  Проза » Фантастика и фентъзи
1269 0 30
7 мин за четене

 

     Имаше един период от моя живот, в който изобщо не ми вървеше. Някои го наричат Сатурнова дупка, а други просто казват: Ами, такъв е Животът, низ от върхове и спадове. Да, но при мене спадовете доста се позадържаха. По принцип не се отчайвам лесно, но този път търпението ми се изчерпа. Затова един ден събрах кураж и реших да отида лично при Живота да си поговорим. Ей така, един най-обикновен и непретенциозен разговор, в който да обсъдим нелепата и тежка ситуация, в която бях изпаднала. Не беше трудно да открия адреса му в Гугъл и се отправих към красивата триетажна сграда, която се намираше на най-шумната и оживена улица в центъра на града.

     Изкачих се директно на третия етаж и позвъних на тежка метална врата.  Дори не прочетох какво пишеше на нея.  Толкова много бях развълнувана от срещата си с Живота. Отвори ми най-красивата и стройна мулатка на света. Стоях като хипнотизирана пред бисерната усмивка и виолетовите ú очи.

-         Заповядайте, Госпожо! С какво мога да ви бъда полезна?

-         Амии, търся Господин Живота, разбрах, че живее тук и исках да си поговоря малко с него...

-         Имам ли записан час за Вас, за кого да предам?

-         Не, не съм се обаждала, просто минавах оттук и реших да се отбия.

Красив, млад мъж, облечен в елегантен марков костюм изневиделица се появи между нас. Обърна се към мулатката и с началнически тон нареди:

- Едит, отмени полета ми за Марс, току-що се обадиха едни мои, стари приятели, арабски шейхове. Искат да отскочим до Венера. Позвъни в клуба на Амазонките и спешно поръчай трийсетина момичета за воаяжа.

- Веднага, Шефе! Ааа... -  мулатката ми хвърли загрижен поглед, но от Шефа беше останал само ароматът на тузарски парфюм.

- Съжалявам, изглежда моментът не беше подходящ – започнах да се оправдавам.

- Не се притеснявайте, това си е ежедневие при нас, но така е, когато Шефът е Богатият Живот.

- Ъъъ, Богат Живот? Мислех, че Животът е един, надявах се, че ще си говоря само и единствено с Живота?

- Грешите, мила, вие влязохте в приемната на Богатия Живот. И все пак не ми казахте за какво смятахте да си говорите с него?

- Нищо особено. Във всички случаи не за богатство, пари или власт, просто за най-обикновени неща...

- Ами тогава отидете при Обикновения Живот, неговият кабинет е на втория етаж под нашия.

- Не знаех, още веднъж се извинявам, да, разбира се, че ще сляза на втория етаж... Довиждане, госпожице! Беше ми приятно да се запознаем...

Мулатката нервно тръсна красивата си глава, без да ме погледне. Косата ú, сплетена на малки плитчици с втъкани платинени нишки, стигаше до голите ú рамене. Нямаше и помен от ослепителната усмивка, с която ме посрещна. Беше изцяло погълната от наредената ú задача  и трескаво разлистваше златния си тефтер, който беше в тон с прилепналия по тялото ú леопардов гащиризон. Почувствах, че моето присъствие е нежелателно и без да  продумам повече нищо, тихичко се измъкнах навън. Все пак бях доволна, че се видях лице в лице с Богатия Живот, нищо че той дори не ме погледна. Слязох с по-уверена стъпка на втория етаж и позвъних на единствената врата, боядисана в кафява блажна боя. Отвори ми едра, с приветливо лице жена, облечена в семпла басмяна рокля, на бодрата и крехка възраст - работеща пенсионерка.

-         Добър ден! Прощавайте, търся Господин Обикновен Живот, казаха ми, че ще го намеря тук...

-         Да, заповядайте, седнете. Ей сега ще го уведомя, че има посещение.

 След две секунди бях поканена да я последвам в съседна стая. Зад бюрото, отрупано с прашлясали папки и бумаги, се надигна мъж на средна възраст в измачкан сив костюм, който ми подаде сърдечно ръка. В погледа му прочетох заинтересованост и симпатия към моята личност.

-         Приятно ми е! Аз съм Обикновеният Живот. С какво мога да ви бъда полезен?

-         Здравейте, Обикновен Живот! Ах, така се радвам. Всъщност съм и малко объркана, очаквах среща с Живота по принцип, не знаех, че живеете на едно място няколко живота...

-         Мдаа, видели сте малкия ми брат... Е, какво ще пиете? Имам превъзходен билков чай от мащерка и маточина, а и кафето не е лошо. Пенке, - обърна се той към секретарката си - направи на нашата гостенка...- погледна ме с въпросителен поглед.

-         Петуния, Петуния Дива е цялото ми име и предпочитам кафе – набързо отговорих. Не очаквах, че толкова топло ще ме посрещнат.

-         И така, Петуния, за какво искате да си говорим?

-         Амии, нали, то се знае, че Животът е виенско колело, днес си на върха, утре си долу, след лошото идвало хубаво, но при мене това лошо доста се позадържа напоследък, та реших да ви попитам какво трябва да направя, за да стане пак хубаво? – на един дъх си казах това, което ме тормозеше толкова дълго време и заради което всъщност бях дошла.

-         Хубаво какво? Всеки влага различен смисъл. Важното е да знаете какво точно искате?

-         Знам много добре какво искам. Не искам много, а само едно лято, в което бях щастлива. Тогава и всичко ми вървеше или поне аз така си мислех...

-         Сега също е лято, какво ви пречи да сте щастлива отново?

-         Да, съгласна съм, че е лято, но не е същото, имам предвид, че не е моето лято... някак ми е чуждо. Липсва ми едно море и точно определен бряг. Когато погледна събраните си розови камъчета и седефените мидички, нещо ме пробожда от ляво и въздухът започва да не ми стига, липсват ми щастливите мигове, онзи шум на бистрата, когато въздухът е изпълнен с милиарди разговори, от които чуваш само един, единствен глас, дори онази изпотена зелена бутилка със сода и сламката в нея и тя ми липсва, а също и...

-         Извинете, Петуния, вие да не сте поетеса?

Замръзнах от изненада. Все едно ме удариха с гюле през устата.  Господи, нима толкова много вече ми личи? А аз си мислех, че никой нищо не знае. Последва неловка пауза. Погледите ни с Обикновения Живот се кръстосаха в точката на човещината и разбирането.

-         Обичам да чета, понякога се опитвам и да пиша, но така за удоволствие – започнах да се оправдавам.

-         Аз също пиша понякога – тихо промълви Обикновения Живот.

-         Вие, пишете? Не може да бъде!

-         Защо? Какво ви учудва толкова?

-         Ами, вие, вие сте толкова... ъъ...  обикновен. По нищо не ви личи, че пишете...

-         А трябва ли да ми личи? И според вас как трябва да изглеждам? Нима очаквате брат ми – Богатият Живот да седне да пише, та той няма никакво време, или пък Щастливият...

-         Имате и още един брат?

-         Щастливият Живот е най-големия ни брат.

-         Колко братя сте всъщност? – започна да ми става интересно.

-         Четирима сме – Богатият, който е най-малък, моя милост, Щастливият... – тук Обикновеният Живот замълча.

-         Казахте, че сте четирима? – плахо попитах аз.

-         Е, като всяко семейство и ние си имаме черна овца - Лошият Живот, но него от време на време го вкарваме в някои по-специални заведения... Често бяга оттам, но не за дълго, до следващата беля...

Реших да отклоня темата, защото разбрах, че се натъжи.

-    Щастливият Живот! Наистина бих искала да се запозная и с този ви брат!

-         Той е на меден месец, за съжаление. – все така замислен ми отговори Обикновеният Живот.

-         Чудесно! Ще дойда другия месец и ще си поговоря с него...

-         Не е сигурно, че ще си дойде точно след един месец, понякога си идва след една седмица, друг път го няма цяла година. Зависи от медения месец...

-         Ще ви оставя телефонния си номер, когато дойде, ми се обадете, за да се срещна и с него.

-         Разбира се, но вие не преставайте да пишете, няма нищо по-хубаво от това. Гарантирам ви, че можете да имате всяко лято, което си пожелаете и да отидете където си искате. Идвайте, ще ми бъде приятно да си говорим, Петуния. – Обикновеният Живот още веднъж сърдечно ми стисна ръката за довиждане.

     Заслизах щастлива и окрилена по стълбите, когато някакви викове от първия етаж привлякоха вниманието ми. Спрях се и се заслушах в истеричния глас на млада жена, прекъсван от звука на чупещи се предмети:

-         Простак, идиот! Обеща ми вечно щастие (невероятен трясък от чинии), а три дни не можахме да изкараме като хората...

-         Няма нищо вечно, скъпа, а и нищо не съм ти обещавал, ти настояваше за всички...

     Погледнах към табелката на вратата и прочетох „Щастлив Живот”.  Поех си дълбоко въздух, прекръстих се и бързо излязох навън. Вече знаех какво искам.

© Ивон Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • С усмивки, Пепи! Благодаря ти!
  • Лелее, Ивон страхотно! Другият път вземи и мен
  • Благодаря ви, Гали и Танче!
  • Прочетох го с удоволствие и ме замисли, какво всъщност искаме.
    Живот.
    Е, нека го изживеем подобаващо!
  • Доче, благодаря ти! А за братовчедите до девето коляно съм помислила, но в други разкази! С поздрави сърдечни!
  • А само братята си видяла,ами ако беше стигнала до братовчедите...
    Забавно ми беше.И поучително.
  • Ники, радвам се! Благодаря!
  • Завладяващ разказ,Ивон,поздрав
  • Вале5, Ена, Плами, Зеленвик, Петя, благодаря ви!
  • Голяма си работа!(прочети го 10 пъти)
  • Мъдро!
  • Прочетох с удоволствие! Поздрав, Ив!
  • Много готино!!!
    Отдавна не бях чела толкова оригинално и свежо нещо...
    Благодаря ти!!!
  • Направихте иначе киселия ми Понеделник слънчев - Борко, Аско,Жанет, Шуши! Благодаря ви сърдечно!
  • Приказка за пораснали деца
    Беше ми страшно интересно.
    Поздрав,Дива
  • И аз ти погостувах!
  • Ели, благодаря ти!
  • Щастието е краткотрайно.
    Защото бързо му се насищаме и преставаме да го забелязваме.
    И най-важното е, че е неподвластно на богатството...

    Многопластов по идеи разказ си написала, Ивон.
    И много увлекателно разказваш.
    Привет и нови постижения!
  • Благодаря ви, приятели - Цвети, Елена, Светлана, Илко,Оги, Сеси, Антонио, Зап!
  • Чудесен замисъл как да опишеш разбираемо, такова сложно нещо като Живота.Поздрав Ивон!Много ми хареса, продължавай!
  • Много оригинално! Винаги ме караш да те чета с голям интерес! Поздравявам те, Ивон!
  • Хе,хе
    Провокираш замисляне и осъзнаване
    Щастливият живот е просто миг
    Поздрави, Ивон!
  • Очарована съм от таланта ти на разказвач,Ивон! Благодаря ти!
  • Прочетох с удоволствие! Поздрав сърдечен, Ивон!
  • Браво, Иве, за оригиналната идея и мъдростта на посланието на разказа! Имах нужда от такова четиво
  • С поздрави за Радка и Роси! Благодаря ви!
  • С голямо удоволствие прочетох. Поздравления за свежия разказ!
  • Щом и щастието не е щастливо...
  • Вале5, Силви, Жари, радвам се, че сте били тук! Благодаря ви!
  • Ивон , очарова ме!
    Леко, но мъдро...
    А прозата ти, е удоволствие Поздрав!

Предложения
: ??:??