3.03.2018 г., 21:03 ч.

На караджейката * 

  Проза » Приказки и произведения за деца
573 1 0
1 мин за четене

Веднъж Хитър Петър решил да ходи на караджейката, за да смели малко брашънце. Трябвало да става рано, ама се успал. Слънцето вече се дигнало една копраля**. Натоварил набързо каручката, впрегнал Марко и тръгнал. Пристигнал на воденицата подир час, а хармана пълен с народ. Всеки чака ред. - Добро утро, Петре. Ела, продумай някоя хитринка! - подканил го комшията му. - Ха, добро утро, мили хора! Да река, що да не река, ама дали ще ви хареса? Ето ви една гатанка, ако никой не я познае, ще ми сторите ред да мина първи. Съгласни ли сте? - селяните се спогледали и склонили. - Кой ще те цени най-много, ако го наречеш мъдрец? А, да видя сега! Той изгледал всичките, ама никой не отговорил. - Хайде думай, де! Види се никой не знае - обадил се друг съселянин. - Цял живот ще те тачи само глупакът. Ама, да взема да вървя, май дойде моя ред - усмихнал се хитрецът. Бутнал калпака назад и си помислил: " Добре, че са кът умниците." - Ех, много ги знае, тез приказки, наш Петър - след него рекъл комшията. - Струва ми се, че пак ни надхитри. Ако искаш да спечелиш глупака, обяви го за мъдрец.

_________________________________________________________________

* караджейка – воденица

** копраля – дървен прът с метален накрайник за подкарване на добитък
 

© Светлан Тонев Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??