28.06.2017 г., 8:58 ч.

На прощаване с любимата учителка 

  Проза » Писма
1958 0 3
1 мин за четене

Започва учебната година. Отново сме заедно след горещото лято. Всичко си е както преди освен новата учителка по български език и литература.

Госпожа Кърпачева. Познавах я бегло - учителката с червената коса, която влизаше в "Б" клас. Срещайки я по коридорите, не успявах да разчета никаква емоция на лицето ѝ. Изглеждаше страшна и строга. Знаех за големите домашни и огромните по обем класни работи. Бях леко притеснена.

В класната стая влиза въпросната госпожа. Усмихва се, представя се на класа. Веднага започваме да работим - не бива да губим време! Работата е интензивна...но приятна. Изненадана съм. Какъв професионализъм! Каква отдаденост! Страшна? Не. Взискателна е, но не е натоварваща. И е... мила, добра. У мен се върнаха онези първи години от училище, през които моят любим предмет беше български език и литература.  До мен отново стои учител, който ми протяга ръка и ме дърпа нагоре. Заобичах я! Да, заобичах онази страшна и строга госпожа, от която се страхувах. Но тя се оказа различна. Опознах една скромна и деликатна жена, от която струи алтруизъм. Учителка, но и наша втора майка, защото ни обича и приема за свои деца.

Измина 1 година с толкова много емоции. Смяхме се и плакахме заедно. Незабравими мигове.  

Десети клас. Краят. Тя е тъжна, ние също. Последен ден, последен час с нас. Звънецът бие на раздяла. Тя става, поглежда ни с насълзени очи и ни казва: "Сбогом!" 

Моментът е тежък за всички ни, но ние знаем - днес един учител си отива, но един приятел остава с нас ЗАВИНАГИ!

 

С безкрайно уважение,

любов и благодарност 

към Вас, г-жо Кърпачева,

                                                            Ваша ученичка и              съгражданка,

Християна 

 

© Християна Манева Всички права запазени

Посветено на последния учебен час с нашата любима учителка по български език и литература - госпожа Цветелина Кърпачева от ПЕГ "Екзарх Йосиф |" - гр. Ловеч 

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Трогателно посвещение, Хриси! Очарователно, имайки предвид днешните отношения ученик - учител. Поздравления!
  • Фридрих Дистервег е казал:
    "Най-важното явление в училище, най-поучителният предмет, най-живият пример за ученика е самият учител. "
  • Учителката ти трябва да е горда, че е преподавала на ученици като теб. Оставила е незаличим отпечатък в съзнанието ти, с което е направила работата си Успешна. Литературата е и моят любим предмет. Госпожата ни е умен, скромен и много добър Човек. Попивам всяка нейна дума с огромна жажда. Ценя я високо, защото ме научи на много неща. Неща, които никога не бих забравил...
    Слава на нашите учители!
Предложения
: ??:??