21.02.2023 г., 14:23 ч.

На себе си не мога да простя 

  Проза » Разкази
591 0 24

Произведението не е подходящо за лица под 18 години

2 мин за четене

 Простих им. И на тримата!

 Нужни ми бяха 7 години, но го направих. Знам,  че жена ми щеше да разбере постъпката ми, както, вярвам също, и нероденото ни дете, чийто живот те отнеха заедно с нейния.

 Но вината не е в тях. 

 Разбрах и приех този факт също. Не те, а поетите наркотични и алкохолни вещества са истинските виновници, за тази грешка и трагичен инцидент, казано по адвокатския език на правовата ни система. Както и тяхната младост, естествено.

 Не те, а гореспоменатите са управлявали колата, която я е блъснала, а незрялата им възраст и неопитноста са виновниците за това, че вместо да я закарат до най-близката болница, те просто са захвърлили тялото й в близката канадска, а после са продължили напред, сякаш нищо не е станало...

 Откъде да знаят, че тя (и детето в нея) са се борили още поне половин денонощие с пипалата на смъртта. Нямало е как да предположат дори, че след удара тя е изпаднала само в повърхностно безсъзнание, като дори и счупване на кост е нямало...  А потоците кръв, макар и страховити, са били причинени от множеството повърхностни наранявания, за чието оздравяване и зарастване според съдебната експертиза, е нямало нужда и от пластична хирургия. Щяло е да има (евентуално) само един , два леки белези по хълбоците, но нищо повече...

 Не са и виновни, че от поетите вещества са нямали физическата сила да пренесат тялото й (все пак бе качила от бременността още 17 кг към своите 47) до канавката, та се е наложило да го дотъркалят с ритници дотам...

 За лош късмет тя се е оказала доста дълбока, а довлеченият дънер на дъното й от незнаен порой, с нищо не и е помогнал в случая. Всъщност, точно един негов прекършен клон е истинският убиец.  Назъбеният му край е пронизал, като меч корема й, и въпреки по-късните нейни усилия, така и не е успяла да се освободи от хватката му ("Приличаше на муха в хербарий ", така е изглеждала според думите на едно от ченгетата, които, за нещастие, успях да чуя...)

 Но най-лошия й късмет е, че е уцелила единствения дънер, в продължение на километри, който е имало в шибаната канавка...

 Това, че и тримата се оказаха синове на полицаи с нищо не повлия на делото! И това разбрах = млади са, сгрешили са, така, че 9 годишната (обща) присъда, справедливо бе отменена на по=висшата съдебна инстанция с по 3 месечно наказание (обществено-полезен труд) и по 2 годишен изпитателен срок.

 Наистина го приех и разбрах, всички грешат, но когато имат шанс да си извадат поуките, печели цялото общество (единствено за мъртвите това не важи, но това е друга тема).

 Отне ми 7 години да им простя, но все пак го направих! Още го виждам този миг - как държа лопатата и заравям последното тяло в общия им, и безименен, гроб. 

 Точно тогава се случи. В секундите, в които осъзнах,  че все пак аз знаех, къде да отида за да оплача любимите си същества, а техните близки нямаше да имат дори и тази малка утеха...

 Оттогава минаха 2 дълги и самотни години. Днес отново съм до общия гроб на Ани и нероденият ни син. Отново плача.

 Но не оплаквам само тях, а и себе си. Защото се презирам! Простих на тях, но не мога да простя на себе си... че им дадох своята прошка...

 

20.02.2023.

© Георги Каменов Всички права запазени

Произведението е участник в конкурса:

Грешка и прошка »

4 място

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Благодаря за подкрепата, Латинка.
  • "Но не оплаквам само тях, а и себе си. Защото се презирам! Простих на тях, но не мога да простя на себе си... че им дадох своята прошка..."

    Най-трудно е да простим на себе си. Но, ако Бог ни е простил, а ние не можем да си простим, е грях!

    Успех и от мен!
  • Благодаря ти, Мариела, за емоционалното включване.
    И, да, тази е наистина нечовешки трудна борба..
  • Дори не мога да опиша колко ми е близка тази история...да си простим - сами на себе си - за направени или ненаправени неща - е най-жестоката битка, която можем да водим...
  • Благодаря, да, тежичка творба си е.
  • Прочетох го още когато го публикува, но не можах да коментирам... Да си призная и сега ми е трудно...
    " Но не оплаквам само тях, а и себе си. Защото се презирам! Простих на тях, но не мога да простя на себе си... че им дадох своята прошка..."
    Успех, Георги!
  • Еее, не мога да повярвам даже, че историята тук има толкова достоверно звучене.
    Изумен съм от думите ти, Катя.
    И благодаря, естествено, за подкрепата.
  • Не обичам мрачните истории, но си го написал толкова хубаво и реалистично, че ти пожелавам успех! И аз като Пепи си помислих, че е твое лично преживяване и затова не коментирах. Такива неща се коментират трудно.
  • Тук ме разсмя, мерси.
  • Георги, много хора, като мен, си падат точно по мрачните истории. Те са по-силни. 😉
  • Мерси за подкрепата, Довереница.
  • Успех на непростения простил!
  • Изтрий ми коментара, приех го за истина.
    Е така като почнете да влизате в ролиии..
    Сори
  • Разказът е, както се казва, художествена измислица, но разбирам реакцията ти.
    А иначе сами виждаме, колко е "строга" Темида в България...
    Примери, много, за съжаление, не художествена интерпретация, а реални и жестоки...
    Благодаря ти, Пепи, за това емоционално включване, трогна ме!
  • Да, това си е чист разказ за човешката болка и трагедия.
    Благодаря.
  • О, Боже... каква болка!
  • За тях си права.
    Благодаря ти отново.
  • Това са дребни неща, Жоро, грешките може да се коригират винаги.
  • Благодаря, Вал.
    Използвам този си коментар за да се извиня за няколкото доста фрапиращи грешки, които дразнят даже и мен.
    Трябваше по-добре да редактирам, преди да пусна публикацията.
  • Много силно написано, Жоре, успех.
  • Благодаря, Боряна, но с подобна история нямам и 1 процент шанс за успех.
    Прекалено е мрачна просто.
  • Тъжна, мрачна, но силна и замисляща история. Харесвам и давам глас. Успех, Георги! 😊✌
  • Благодаря, Пепи, чудесно си обобщила важното в тази ми леко мрачна творба.
  • "Простих на тях, но не мога да простя на себе си... че им дадох своята прошка..." За това не споделям схващането за прошката в религиозен смисъл.
    Има непросими неща.
    Най-тежки са борбите в самите нас със себе си.
    Силно!
Предложения
: ??:??