11.03.2019 г., 0:44 ч.

На ти! 

  Проза » Хумористична
637 0 0
1 мин за четене
  • .Вратата се отваря. Леля Мита ме хваща за лакът и ме въвежда в хола.Щорите са спуснати.Полумрак.На масата гори усукан сноп от свещи.Лежи и рисунка на нещо средно между разгонен бик и маска на пиян кукер.С юрганска губерка Мита ядно боде очите на нещото върху рисунката.Обясни ми,че правела вуду магия на Сатаната,който бил заселил България с армия от разюздани дяволи. Те ден и нощ тормозели Аспаруховите потомци.Настаних се разбиращо на крайчица на дивана и загледах приятелката си.Тя мушкаше с настървение очите на Сатаната.Думите,които изричаше, внушаваха респект.”На ти ,зловонна свиньо!Вдън земя да се продъниш и там да останеш до свършека на света!На ти за ония 240 дявола,които мъчат народа със драконски закони ,свалящи кожите ни.На ти за безбожните им заплати! За унижението,на което подлагат българите да молят за справедливост на площади и улици,докато дяволите ти самодоволно се кискат,тънещи в охолство...На ти за полуграмотните и некадърни министри,за продажните вестникари и телевизионери, които умишлено затъпяват народа,за криминалните им новини.На ти за високите цени,за мизерните пенсии и заплати,за чудовищното здравеопазване...На ти!

На тръгване попитах:

-Мите,вярваш ли в тоя ритуал,който направи?-Глупости, Фанче!Нали ме знаеш?Как мога да вярвам?!Но това е моята терапия,с която изпускам парата.Пък и защо да не е и превантивна мярка,профилактика бе,сестро??Пък кой знае!

© Диана Кънева Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
Предложения
: ??:??