23.08.2009 г., 21:01 ч.

Началото на края ( ІІ част ) Маруся 

  Проза » Повести и романи
1190 0 13
4 мин за четене

Маруся

Годината се оказа твърде неблагоприятна за Маруся, както в личен план, така и във всички останали аспекти.
След преживяното разочарование и душевна драма, беше решила да се справи с изпитите. Вторият семестър се оказа препъни-камък в образователната й дейност. Късаха я изпит след изпит, после на поправките, накрая и ликвидацията й изигра лоша шега. Беше стигнала дъното, трябваше да повтори първи курс.
Депресивните състояния повече и повече зачестяваха, нямаше и помен от елегантно облеченото момиче, чаровата усмивка и телосложение на манекенка. Излизаше с разрошена коса, раздърпана тениска, дънки и сандали и отсядаше в долнопробна кръчма. Там намираше утеха в поръчаните три по сто „пещерска, мека топлина”.
Скатаваше се в някой ъгъл и прекарваше с часове в размишления за миналото.
- Бъдеще нямам! – мислеше си тя. - Било, каквото било - отсега нататък съм обречена на мизерно съществуване. Боклук, пълен боклук, непотребен никому...
Баща й и майка й непрестанно звъняха, но тя беше настроила мобилния на гласова поща и въобще не разговаряше - нито с тях, нито пък с приятелите си. Нямаше желание за това, не търсеше помощ от никого, не споделяше нищо.
Горките родители, въпреки, че бяха в същия град нямаха и представа за проблемите на дъщеря си. Те бяха обсебени от манията, че е умна, красива , чертаеха й невероятно, щастливо бъдеще и считаха, че някой ден тя непременно ще обитава високите етажи на властта.
Една вечер, на поредния запой, пред любимото си питие тя изтрезня и онемя. Видя Здравко, който разговаряше с човека на бара и сочеше нещо към вратите. Беше с униформата, изправен в целия си ръст, строен, малко понапълнял, избръснат, свеж, а вън го чакаше патрулната кола на полицията.
Маруся се поколеба. Искаше й се да избяга, да се скрие вдън земя, но в никакъв случай да не я види в това състояние и тези одежди.
- Ще се върнем отново! До час и половина най-много ще дойдем – каза Здравко и напусна заведението. Явно имаше нещо служебно да урежда.
Чак сега Маруся почувства ударите на сърцето си в гърлото, в стомаха, тръпнеща и пулсираща се беше превърнала в кълбо от нерви. Добре, че не я съгледа... Мозъкът й работеше неистово. Изведнъж й се прииска да се срещне лице в лице с него. Как ли ще реагира ? И защо не! Трябваше да направи нещо, да! Докога ще стои безучастна и ще наблюдава събитията около себе си. Време й беше да действа.
След час и половина щеше отново да бъде тук и то „ослепителна”, както във вечерта, когато Здравко не дойде и тя получи най-тежкия удар под кръста...
Взе душ, отвори препълнения гардероб, хвърли един поглед върху накачените дрехи, грабна един от тоалетите, с който изглеждаше повече от секси, оправи косата, нахлузи пантофките и видя в огледалото едно прелестно създание, което й се усмихваше, а очите искряха.
Той може би вече е в кръчмата при бармана, а може нещо да е халюцинирала? Стъпките й станаха все по- неуверени при мисълта, че може нещо от алкохола да е объркала понятията си...
Наближаваше, а сърцето й отново й напомни колко крехка и уязвима беше в този момент. Нямаше план на действие, нито знаеше как да постъпи, просто се остави на течението и продължи с омекнали крака по посоката, където се надяваше, че ще го види.
Полицейската кола се виждаше от разстояние и след минутка тя щеше да стигне до нея. Когато се изравни, видя полицай на кормилото, радиото работеше, а стъклото на вратата беше отворено.
- Извинете, Вашият колега Здавко Здравков ли се казва?
- Да, госпожице, познавате ли се? – попита с извeстна доза любопитство.
- Приятели от детството, но не сме се виждали отдавна, затова исках да се уверя!?
- Чакам го всеки момент – каза полицаят и слезе от колата...
Здравко ги видя още със самото излизане от заведението...
Какво можеше да прави Маруся, тук с колегата му, откъде се познават? - болезнено чувство на ревност изпита в този момент.
- Хайде, шефе, твоята приятелка иска да те види, да видим ще я познаеш ли след толкова години?
- Аз, мене ли? – пребледнял приближи, погледна я смутен, плах и смирен, като че ли пред него стоеше не жена, а икона, съкровище, за което е копнял цял живот.
Подадоха си ръцете безмълвно, гледаха се, мълчаха, а човекът до тях стъписано ги наблюдаваше и недоумяваше какво става...
Това продължително ръкостискане му се стори един миг, но в този миг Здавко разбра, че твърде слаб е да следва това, което разумът му диктува.
       ... Започваше  началото на двойственият му живот и края на надеждите му, че е възможно създаването на хармонично и щастливо семейство, където взаимната обич и доверие ще съпътстват живота му до дълбоки старини. Искрен и уверен беше в намеренията си към Свилена, поне до тази вечер, докато видя Маруся - тази, която обсебваше мислите му от деня, в който я видя за първи път...

 

Следва




© Димка Първанова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Марти,добре дошла,радвам се, че ме посети! Ще има много време пред нас да се събираме и разделяме,важното е да не се забравяме.Спокойна нощ. С обич Дими.
  • Привет, Дими! Завърнах се, все по-жадна да разбера какво следва! Отново прочетох с удоволствие и любопитството ми е разпалено докрай- майсторка си! Поздрав и горещи прегръдки! Очаквам продължението с нетърпение!
  • Веси,събитията ще стават все по-интригуващи надявам се.Благодаря, че се отби и прочете. С обич Дими
  • Чудесен разказвач си, Дими. Тази сутрин се отдадох на литературно четене и те уверявам, че ти само подсили удоволствието ми от това. Благодаря ти от сърце!
  • Нинче, сърцето не познава разума.Всички го знаем, някой са го изпитали на собствения си гръб.Благодаря, че прочете и коментира.Дими
    Дани,винаги има какво да се пише за нещата от живота.Колкото и да ни се иска да бъдем по-мъдри, не винаги можем да го направим.Благодаря!
    Деси,колко малко му е нужно на човек да се почувства добре.Една думичка "Харесах" прави чудеса.Благодаря ти от сърце!
  • Браво Дими!
    И на мен все по- интересно ми става. Стилът ти също ми харесва!
  • Дими, и аз харесах! Толкова истинско, че чак не му остават думи на човек!
  • Как да ги съди човек тия двамата?
  • Веси,обикновено става така, ако не нараняваш, ще те наранят.
    Красивата, взаимната любов е мимолетна, може би затова не я забравяме.
    С обич Дими
  • Благодаря Ви момичета.Нямах си на идея, че сте в сайта. Аз също се разхождам из него, за да не изпусна нещо интересно. Радвам ви се от сърце и продължавам да следя "откровенията"...С риск да се повторя,факта, че сме тук и заедно ме прави много щастлива! Хубава вечер и на трите а от мен прегръдка и дъжд от обич. Дими
  • ами това е животът... всеки край е начало на нещо ново, а всяко начало край на старото... А за любовта- граници няма...И да искаш, не можеш да избягаш..
  • Дими, много ми хареса и тази част. Когато човек стигне дъното, му остава единствено да тръгне обратно... нагоре или просто да смени посоката. Поздрави и прегръдки!
  • Шило в торба не стои, ах този Здравко, очаквах че ще се издъни. Все повече съм заинтригувана от последващите събития.Очаквам с нетърпение,поздрави от мен...
Предложения
: ??:??